Ігрова задача побудови стохастичпо-ортонормованих систем

2007;
: pp. 52 – 57
Автори: 
Кравець П. О.

Національнийуніверситет «Львівська політехніка», кафедра інформаційних систем та мереж

The task of stochastic orthonormal system construction is formulated. The game method and algorithm of a task solution are developed. The influence of a task parameters on a game method convergence is investigated.

1. Eugen J. Ionascu, David R. Larson, and Carl M. Pearcy. On the Unitary Systems Affiliated with Orthonormal Wavelet Theory in n-Dimensions // Journal of functional analysis. Academic Press. – 1998. – № 157. – P. 413–431. 2. Бронштейн И.Н., Семендяев К.А. Справочник по математике для инженеров и учащихся втузов. – М.: Наука, 1986. 3. Растригин Л.А., Рипа К.К., Тарасенко Г.С. Адаптация случайного поиска. – Рига: Зинатне, 1973. 4. Срагович В.Г. Адаптивное управление. – М.: Наука, 1981. 5. Доманский В.К. Стохастические игры // Математические вопросы кибернетики. – 1988. – № 1. – С. 26–49. 6. Цыпкин Я.З. Основы теории обучающихся систем. – М.: Наука, 1970. 7. Fudenberg D., Levine D.K. The Theory of Learning in Games. MIT Press, 1998. 8. Цыпкин Я.З., Позняк А.С. Рекуррентные алгоритмы оптимизации в условиях неопределенности // Итоги науки и техники. Сер. Техническая кибернетика. – 1989. – Т. 16. – С. 3–70. 9. Назин А.В., Позняк А.С. Адаптивный выбор вариантов: Рекуррентные алгоритмы. – М.: Наука, 1986. 10. Вазан М. Стохастическая аппроксимация. – М.: Мир, 1972. 11. Мулен Э. Теория игр с примерами из математической экономики. – М.: Мир, 1985. 12. Невельсон М.Б., Хасьминский Р.З. Стохастическая оптимизация и рекуррентное оценивание. – М.: Наука, 1972. 13. Кравець П.О. Ігрова задача взаємодії елементів мультиагентних систем // Вісн. Нац. у-ту “Львівська політехніка”. – 2006. – № 565. – С. 140–149.