життєвий цикл контенту

Уніфікований метод оперативного управління контентом у системах електронної контент-комерції

Запропоновано модель життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель описує процеси опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та спрощує технологію автоматизації управління контентом. Проаналізовано основні проблеми електронної комерції та функціональних сервісів управління контентом.

Моделювання процесів опрацювання інформаційних ресурсів в системах електронної контент-комерції

Запропоновано модель життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель описує процеси опрацювання інформаційних ресурсів в системах електронної контент-комерції та спрощує технологію автоматизації формування, управління та реалізації контенту. Проаналізовано основні проблеми електронної комерції та функціональних сервісів управління контентом та запропоновано методи вирішення цих проблем.

Content Integration Andmanagement Method of Information Resources Network of the City According to the End-user Needs

The paper of the method of integrated processing of heterogeneous information resources Web-systems for their integration and the subsequent management is described. A new approach to application and implementation of business processes for the construction of these Web-systems is formulated. The methods and software tools of content and information resource processing as the content life cycle stage inWeb-systems are developed.

The Methods and Means Development of Intelligent Systems Building of Information Resources Processing Using Ontological Approach

The article discusses the development of unified methods and software tools for processing information resources. The models of information resource processing are proposed. A new approach to application and implementation of business processes is formulated.

Application of Internet Marketing Methods for Web-resources Analyzing Within the Region

This article presents the content analysis techniques for online newspapers. The model describes the processing of information resources in content analysis and simplifies automation technology of content management. In this paper the basic problem of the syntactic and semantic analysis of content and functionality of content management services is analysed. The fast growth of global networking and online content-commerce simplified process of publishing and moderation of articles. As a result Marketing Intellectual System for Online Publishing was proposed.

Features method of content analysis of text data array web-resources within the region

In the paper the method of integrated processing of heterogeneous information resources web-systems is described. This method is based on the model of data description as a coherent combination of data values, rules of data representation, interpretation rules and data structure. The method involves decomposition of general process into subprocesses of data values integration, data syntax integration, semantics and structure integration. The advantage of this approach is that the integration process can be performed at data metascheme level.

Analytical methods for information resources processing in the electronic content commerce systems

Розглянуто питання розроблення методів та програмних засобів опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції. Проаналізовано основні проблеми електронної контент-комерції та функціональних сервісів опрацювання комерційного контенту. Запропонований метод дає можливість створити засоби опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та реалізувати підсистему управління комерційним контентом. Вдосконалена класифікація систем електронної контент-комерції.

Comprehensive method of commercial content support in the electronic business systems

In the given article content lifecycle model in electronic commerce systems is proposed. The model describes the processes of information resources processing in the electronic content commerce systems and simplifies the content automation management technology. In the given paper the main problems of e-commerce and content function management services are analyzed.

Особливості проектування та аналіз узагальненої архітектури систем електронної контент-комерції

In the given article content lifecycle model in electronic commerce systems is proposed. The model describes the processes of information resources processing in the electronic content commerce systems and simplifies the content automation management technology. In the paper the main problems of e-commerce and content function management services are analyzed.

Архітектура систем електронної контент-комерції

From the perspective of systemic approach, the application of principles of information resources processing in electronic content commerce systems for content lifecycle implementation was conducted, which enabled us to develop methods for the commercial content formation, management and support. An integrated method of commercial content formation for the time and resources reduction of content production was developed.