INFLUENCE OF KIESLER'S IDEAS ON FUTURISTIC DESIGN OF STUDENTS OF THE DEPARTMENT OF ARCHITECTURAL ENVIRONMENT DESIGN OF LVIV POLYTECHNIC NATIONAL UNIVERSITY (ON THE EXAMPLE OF A SKETCH PROJECT OF THE VATICAN OFFICIAL OFFICE IN LVIV)

SA.
2020;
: 164-169
1
Department of Architectural Environment Design Lviv Polytechic National University
2
Department of architectural environment design Lviv Polytechnic National University, Lviv

Abstract: Одним з найцікавіших навчальних футуристичних проектів, який з’явився у 2020 році на кафедрі ДАС став ескіз-проект Представництва Ватикану у Львові, який був виконаний студентом 3 курсу кафедри Дизайну архітектурного середовища Юрієм Чолавином  під керівництвом професора Віктора Івановича Проскурякова. Просторова структура Представництва Ватикану була сформована двома об’єктами: добудовою Південної вежі Архикатедральної Базиліки Успіння Пресвятої Діви Марії на площі Катедральній та будівлі офісу на вулиці Театральній. У функції «Нової вежі» передбачалося накопичення, реставрація, зберігання та демонстрація, всіма можливими засобами, інформації, матеріалів, документів, раритетів, пов’язаних із генезою та розвитком ідей християнської віри (не тільки католицької конфесії, а й усіх інших) у Львові і Західному регіоні України. Матеріалом для конструкцій «Нової вежі» за проектом повинні слугувати алюміній і скло, що дозволяло би у певні дні чітко проглядатися в силуеті міста, а в інші – розчинятися в небі над Львовом. Стіни Південної вежі за проектом мають оздоблюватися декоративними панелями з узором, що нагадує хрест. Завершувати «Нову вежу», згідно проекту, повинна монументальна статуя Ісуса Христа. Загальна форма Південної вежі повторювала б оригінальну барокову Північну вежу Архикатедральної Базиліки. Офіс папського нунція отримав вигляд куба (формою, що символізує вічність) з внутрішнім подвір’ям, що дозволяло б впустити світло у внутрішню частину будівлі, асиметричними ризалітами, які додають композиції офісу динаміки, і фасадами по вулицях Театральній, Староєврейській та Братів Рогатинців у вигляді напівпрозорих дзеркал, що пропускають всередину думки, мрії, проблеми віруючих, які акумулюються на зовнішніх стінах. При створенні архітектури комплексу Офіційного Представництва Ватикану у Львові були взяті до уваги досвід та ідеї українських та закордонних архітектурних шкіл і , безумовно, творчість всесвітньо відомого архітектора Фрідріха Кізлера.