Індивідуальний привід системи змащування двигуна внутрішнього згорання на базі вентильного реактивного двигуна

2020;
: c. 146 – 151
https://doi.org/10.23939/jeecs2020.02.146
Надіслано: Жовтень 15, 2020
Переглянуто: Листопад 24, 2020
Прийнято: Грудень 01, 2020
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»
3
Національний університет «Львівська політехніка»

У статті проведено аналіз сучасних систем змащення двигунів внутрішнього згоряння. З’ясовано, що системи з механічними компонентами приводу, що містять механічні та електронні компоненти мають ряд недоліків. Зокрема, при холодному пуску двигуна внутрішнього згорання, коли в’язкість мастила є високою, характеристика гідродинамічного опору різко піднімається вгору, що приводить до високого тиску на низьких обертах та привід вимагає низьких обертів насоса. Знову ж, зростання температури мастила є причиною зменшення в’язкості, характеристика гідродинамічного опору стає більш пологою. Це, в свою чергу, зменшує тиск в системі змащування та вимагає збільшення обертів помпи, для того, щоб підтримати тиск постійним.  На основі проведеного аналізу сформульовано вимоги до мастильних систем та запропоновано окрему систему змащення з примусовою подачею мастила. Для приводу насоса системи змащування двигуна внутрішнього згорання запропоновано та розраховано вентильний реактивний двигун, який за своїми якостями є одним з перспективних щодо використання у такого типу системах.

  1.  Simon Tung, George Totten Automotive Lubricants and Testing. – SAE, 2012. [ISBN: 9780768078893]. – 504 p.
  2. Anisimov V.F., Dmitrieva A.V., Sevostianov S.M. Thermal and dynamic calculation of automobile engines. Tutorial. Vinnytsia, 2009 –
    130 p. (in Ukrainian)
  3. Bakaliar N.V., Tmur A.B., Yurchenko S.M. Identification of the pump discharge characteristic. Novosibirsk: SibAK, 2013. (in Russian)
  4. Karaulov A.K., Hudolii N.N. Car oils. Motor and transmission: reference book - Kiev: magazine “Raduga”, 2000. –436 p. (in Russian)
  5. Miller T.J.E. Switched Reluctance Motors and Their Control // MagnaPhisicsPublishing.  – CladrendonPress-Oxford, 1993. – PP. 76-82.
  6. Andrada, Pere & Torrent, M. & Blanqué, Balduí & Perat, J.I. (2003). Switched Reluctance Drives for Electric Vehicle Applications. Renewable Energy and Power Quality Journal. V. 1, No. 1, pp 311-317. DOI: 10.24084/repqj01.373.  
  7. Tkachuk V.I. Capacitive energy storage in switched reluctance motor // Electric power and electromechanical systems. Bulletin of Lviv Polytechnic State University, No. 334 – 1997,  pp. 125 - 131.(in Ukrainian)
  8.  Tkachuk V.I., Kasha L.V. Switched Reluctance Motor with Serial Capacity Storage and its Mathematical Model/ Proceedings fifth International Conference UEES’01, 2001, Szczecin, Poland. Vol. 3. pp. 953 – 960.
  9. V. Tkachuk, V. Haiduk, and L. Kasha, “Computer-aided system of switched reluctance motor design” In Annals of  Lviv Polytechnic NU “Computer design system: Theory and practice”, No. 471, pp. 50-64, Lviv, Ukraine, 2003. (in Ukrainian)
I. Holovach, L. Kasha, I. Hudzii. Individual drive of internal combustion engine lubrication system based on switched reluctance motor. Energy Engineering and Control Systems, 2020, Vol. 6, No. 2, pp. 146 – 151. https://doi.org/10.23939/jeecs2020.02.146