Індивідуальний привід системи змащування двигуна внутрішнього згорання на базі вентильного реактивного двигуна

2020;
: c. 146 – 151
https://doi.org/10.23939/jeecs2020.02.146
Надіслано: Жовтень 15, 2020
Переглянуто: Листопад 24, 2020
Прийнято: Грудень 01, 2020

I. Holovach, L. Kasha, I. Hudzii. Individual drive of internal combustion engine lubrication system based on switched reluctance motor. Energy Engineering and Control Systems, 2020, Vol. 6, No. 2, pp. 146 – 151. https://doi.org/10.23939/jeecs2020.02.146

1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»
3
Національний університет «Львівська політехніка»

У статті проведено аналіз сучасних систем змащення двигунів внутрішнього згоряння. З’ясовано, що системи з механічними компонентами приводу, що містять механічні та електронні компоненти мають ряд недоліків. Зокрема, при холодному пуску двигуна внутрішнього згорання, коли в’язкість мастила є високою, характеристика гідродинамічного опору різко піднімається вгору, що приводить до високого тиску на низьких обертах та привід вимагає низьких обертів насоса. Знову ж, зростання температури мастила є причиною зменшення в’язкості, характеристика гідродинамічного опору стає більш пологою. Це, в свою чергу, зменшує тиск в системі змащування та вимагає збільшення обертів помпи, для того, щоб підтримати тиск постійним.  На основі проведеного аналізу сформульовано вимоги до мастильних систем та запропоновано окрему систему змащення з примусовою подачею мастила. Для приводу насоса системи змащування двигуна внутрішнього згорання запропоновано та розраховано вентильний реактивний двигун, який за своїми якостями є одним з перспективних щодо використання у такого типу системах.

  1.  Simon Tung, George Totten Automotive Lubricants and Testing. – SAE, 2012. [ISBN: 9780768078893]. – 504 p.
  2. Anisimov V.F., Dmitrieva A.V., Sevostianov S.M. Thermal and dynamic calculation of automobile engines. Tutorial. Vinnytsia, 2009 –
    130 p. (in Ukrainian)
  3. Bakaliar N.V., Tmur A.B., Yurchenko S.M. Identification of the pump discharge characteristic. Novosibirsk: SibAK, 2013. (in Russian)
  4. Karaulov A.K., Hudolii N.N. Car oils. Motor and transmission: reference book - Kiev: magazine “Raduga”, 2000. –436 p. (in Russian)
  5. Miller T.J.E. Switched Reluctance Motors and Their Control // MagnaPhisicsPublishing.  – CladrendonPress-Oxford, 1993. – PP. 76-82.
  6. Andrada, Pere & Torrent, M. & Blanqué, Balduí & Perat, J.I. (2003). Switched Reluctance Drives for Electric Vehicle Applications. Renewable Energy and Power Quality Journal. V. 1, No. 1, pp 311-317. DOI: 10.24084/repqj01.373.  
  7. Tkachuk V.I. Capacitive energy storage in switched reluctance motor // Electric power and electromechanical systems. Bulletin of Lviv Polytechnic State University, No. 334 – 1997,  pp. 125 - 131.(in Ukrainian)
  8.  Tkachuk V.I., Kasha L.V. Switched Reluctance Motor with Serial Capacity Storage and its Mathematical Model/ Proceedings fifth International Conference UEES’01, 2001, Szczecin, Poland. Vol. 3. pp. 953 – 960.
  9. V. Tkachuk, V. Haiduk, and L. Kasha, “Computer-aided system of switched reluctance motor design” In Annals of  Lviv Polytechnic NU “Computer design system: Theory and practice”, No. 471, pp. 50-64, Lviv, Ukraine, 2003. (in Ukrainian)