child

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНИХ ПРОСТОРІВ ДИТЯЧИХ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЦЕНТРІВ

Проведено глибинний аналіз теоретичних засад, що передують процесу організації комунікативних просторів у межах дитячого освітньо-реабілітаційного центру соціальної адаптації – закладу, метою діяльності якого є створення оптимальних умов для посиленої соціалізації дітей з особливими психологічними потребами (зокрема дітей, що страждають аутизмом, синдромом Дауна та посттравматичним стресовим розладом) і їх подальшої інтеграції в суспільство. У дослідженні проведено дефініцію ознак дитячого комунікативного простору та визначено значущість просторової композиції в процесі соціалізації дітей.

Умисне вбивство матір’ю своєї новонародженої дитини: спірні питання кваліфікації

Проаналізовано спірні питання кваліфікації умисних вбивств матір’ю своєї новонародженої дитини. Зазначено, що досліджувана норма КК України потребує додаткового вивчення та внесення змін. Зокрема, ст. 117 КК України потрібно доповнити та зазначити умови психотравмуючої ситуації під час вчинення вбивства матір’ю своєї новонародженої дитини у тяжкому психофізичному стані, спричиненому пологами. Крім того, дуже важливо викласти у згаданій статті визначення періоду новонародженості для правильної оцінки часу вчинення злочину.

Childhood as a Phenomenon in the Light of German Pedagogy

The article is dedicated to the problem of childhood as a phenomenon in german pedagogy. The main objectives of the article are as following: the theoretical analysis of scientific and pedagogical literature highlighting different aspects of the problem under research, and analysis of methodological renewal of German pedagogy during non–Herbart period and reformist’s movement prosperity of the XXth century. German pedagogy has been studied by foreign and domestic scientists: O. Kotsyubynskyi, N. Abashkina, T. Tokaryeva, N. Osmuk, S. Stelmakh, I. Rudkovska, K. Tkachova, I. Stashevska, H.

Mechanism of determination of the kind of the deviant behavior

The article presents a scientific and theoretical review of domestic and foreign studies devoted to the problem of aggression and behavioral deviations in the children's environment. The psychological features of destructive behavior and its characteristics from the standpoint of psychology, sociology and criminal-law sciences are considered. The mechanisms of formation of illegal actions are revealed, and the influence of deviations on the formation of personality is analyzed.

Crime as a form of deviant child behavior (analysis of crimes committed by minors or with their participation in the territory of Ukraine for the period 2005–2014 and 9 months of 2015)

This article is devoted to analysis of crimes committed by minors or with their
participation in the territory of Ukraine for the period 2005-2014 years and 9 months of 2015;
crimes committed by juveniles or with their participation on the territory of Ukraine for the
period 2013-2014 years and 9 months of 2015

Right to protection of minors detained for an offense as prevention of deviant behavior (on the example of Lviv region)

This article focuses on the elucidation of the mechanism of the right to free legal aid to
minors, detained for a crime in miskrayorhanah Interior Ministry of Ukraine in Lviv region as
prevention of deviant child behavior

Engaging minors in criminal activity – prerequisite deviant behavior of children

This article is devoted to the offenses under Article 304 of the Criminal Code of Ukraine for the period 2005–2014 and 9 months of 2015, committed on the territory of Ukraine (broken down by regions); psychological determinants of disclosure and review causes involving minors in criminal activity.