Львівсько-Варшавська школа

Елементи, типи та наслідки наукової творчості. Передмова до українського перекладу статті Яна Лукасевича «Творчість у науці»

Вперше здійснено переклад українською мовою статті «Творчість у науці» відомого представника Львівсько-Варшавської школи, логіка та методолога науки, Яна Лукасевича. У ній відомий логік спростовує тезу про те, що науки існують лише для відтворення фактів та встановлення істин на їхній основі. Науки, впершу чергу, існують для задоволення інтелектуальних потреб людини, які виникають на основі її прагнення до розумування. Розумування є творчими актами, до яких належать доведення, виведення, підтвердження та розуміння, а також створення гіпотез.

Огляд Міжнародного симпозіуму “Спадщина Казимира Твардовського” (24-26 жовтня 2019, Варшава, Польща)

У Варшаві відбувся Міжнародний симпозіум “Спадщина Казимира Твардовського”, організований Комітетом філософських дисциплін, Польською академією наук, Інститутом філософії Варшавського університету, Інститутом філософії Університету імені Казимира Великого у Бидґощі та Львівським філософським товариством імені Казимира Твардовського.Симпозіум, який є частиною проєкту “Неопубліковані праці Казимира Твардовського” та фінансований Національною програмою розвитку гуманітаристики, зібрав дослідників Львівсько-Варшавської школи з Польщі, Ірландії, Нідерландів, Австрії, України, Бельгії та Казахста

Огляд міжнародної конференції "Філософські осяяння. Інспірації Львівсько-Варшавської школи" (Львів, 29-30 червня 2019)

Автор огляду розглядає особливості першої міжнародної конференції “Філософські осяяння. Інспірації Львівсько-Варшавської школи”, організованої Львівським філософським Товариством імені Казимира Твардовського і яка відбувалася у Центрі міської історії центрально-східної Європи. Ця подія не була суто науковою, бо її учасниками були члени Товариства, котрі обговорювали питання подальшого розвитку Товариства, його діяльності у науковій, освітній та перекладацькій сферах.

Теорія та практика освіти, навчання, виховання у Львівсько-Варшавській школі (Рецензія на монографію Ольга Гончаренко. Філософія освіти у Львівсько-Варшавській школі: монографія. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня “Рута”», 2018. 476 с.)

У рецензії аналізується зміст монографії Ольги Гончаренко «Філософія освіти у Львівсько-Варшавській школі». Львівсько-Варшавська школа відома як школа ранньої аналітичної філософії, в якій багато уваги приділяли логіці, аналізу понять та відкидали ірраціоналізм у філософії. Проте у рецензованій монографії представники Львівсько-Варшавської школи постають як теоретики освіти, педагогіки та дидактики.

Огляд 30-х ювілейних твардовських читань у новому форматі

30-ті Ювілейні Твардовські Читання були організовані Львівським філософським Товариством імені Казимира Твардовського за підтримки Інституту філософії, логіки та соціології (Львів) та Інституту філсоофії Варшавського університету (Польща). Приймали Читання Центр міської історії Східної та Центральної Європи (Львів). Новий формат Читань полягав у тому, що всі тези учасників конференції анонімно рецензувалися й серед робочих мов була англійська. У Читаннях взяли участь вчені з Польщі, Канади та України. Серед них, такі відомі дослідники Львівсько-Варшавської школи, як проф.