Деякі аспекти контролю вищої освіти у країнах Європейського Союзу

M. Dolynskа «Some aspects of control of higher educationin the European Union» http://science.lpnu.ua/law/all-volumes-and-issues/volume-1-number-876-15...

Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права та психології

Досліджено актуальні питання здійснення контролю у системі вищої освіти. Детально проаналізовано досвід зарубіжних країн щодо контролю у системі вищої освіти, контролю за якістю вищої освіти у країнах Європейського Союзу, зокрема у Німеччині.
Автор стверджує, що успішна діяльність будь-якого вищого навчального закладу в системі вищої освіти за умов євроінтеграції визначається, передусім, забезпеченням відповідного контролю за якістю освіти, а змінам українського законодавства у напрямі євроінтеграційних процесів також сприяв запозичений позитивний досвід здійснення контролю у системі вищої освіти за кордоном.

1. Ortyns’kyy V. L. Pedahohika vyshchoyi shkoly. Navchal’nyy posibnyk [Pedagogy of high school. Tutorial]. TsUL Publ., 2009. 472 p. 
2. Hladchenko M. M. Metody kontrolyu v protsesi stratehichnoho menedzhmentu vyshchoyi osvity krayin Yevropeys’koho Soyuzu [Methods of control in the process of strategic management of higher education in the countries of the European Union]. Aktual’ni problemy sotsiolohiyi, psykholohiyi, pedahohiky. 2013. No 3 (20). pp. 183–189. 
3. Systema zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity u Bolons’komu protsesi ta mekhanizmy yiyi implementatsiyi v Ukrayini [The system of quality assurance in higher education in the Bologna process and mechanisms for its implementation in Ukraine]. Viddil humanitarnoyi polityky Natsional’noho instytutu stratehichnykh doslidzhen’. Available at: http://old.niss.gov.ua/Monitor/juni08/16.htm 
4. But V. A. Derzhavnyy kontrol’ i monitorynh yakosti osvity u vyshchiy shkoli Ukrayiny [State control and monitoring of the quality of education in the high school of Ukraine]. Naukovyy visnyk Akademiyi munitsypal’noho upravlinnya: Seriya “Upravlinnya”. 2014. Vol. 1. pp. 232–240. Available at:  http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvamu_upravl_2014_1_31 
5. Senyshyn U. I. Dosvid zarubizhnykh krayin v zdiysnenni pravovoho rehulyuvannya kontrolyu znan’ v systemi vyshchoyi osvity [Experience of foreign countries in the implementation of legal regulation of knowledge control in the system of higher education] / Naukovi zapysky L’vivs’koho universytetu biznesu ta prava. 2011. Vol. 7. pp. 157–160. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzlubp_2011_7_42 
6. Nickel S. Strategic Management in Higher Education Institutions. Approaches, Processes and Tools. Leadership and Governance in Higher Education. 2011. Vol. 3, D 2.1. pp. 1–28. 
7. Ziegele F., Brandebdurg U., Hener Y. Das Akademische controlling an deutschen Hochschulen. Gütersloh: CHE. 2008. Arbeitspapier № 105. Р. 36. 
8. Berthold Ch., Behm B., Daghestani M. Strategisches Management an Hochschule. Centrum fur Hochschulentwicklung. – 2011. Arbeitspapier № 140. Р. 151. 
9. Karpenko M. Systema zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity u Bolons’komu protsesi ta mekhanizmy yiyi implementatsiyi v Ukrayini [The system of quality assurance in higher education in the Bologna process and mechanisms for its implementation in Ukraine]. Available at: http://old.niss.gov.ua/monitor/juni08/16.htm  
10.  Badakh H. Realizatsiya idey Bolons’koho protsesu v Nimechchyni: zabezpechennya kontroyu yakosti vyshchoyi osvity ta akredytatsiyna systema krayiny [Implementation of the Bologna Process in Germany: Ensuring Quality Control in Higher Education and the Accreditation System of the Country]. Visnyk Kyyivs’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriya: istoriya. 2009. No 98. pp. 4–6.