Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір

Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права та психології

У статті ми з’ясували, що оперативне застосування технологій дистанційного
навчання гарантує закладам вищої освіти: значне збільшення суб’єктів навчального
процесу (організація навчання для широкої аудиторії – одночасне залучення великої
кількості слухачів);суттєве зниження витрат на організацію навчального процесу
(відсутність розходів на оренду приміщень, економія комунальних платежів і т. д.);
істотне підняття якості навчання внаслідок засобів електронних бібліотек,
використання новочасних ІКТ, зростання масштабу самостійної роботи спудеїв,
слухачів і т.д.; організація єдиного (універсального) інформаційного освітнього
середовища закладу вищої освіти. На основі аналізу значної джерельної бази можемо
констатувати, що в системі дистанційного навчання визначальними методами
управління навчальною діяльністю та способами навчання виступають програмно-
апаратні засоби, що працюють на основі ІКТ, комунікаційних мереж та систем, й
застосовуються суб’єктами навчального процесу (які є віддаленими між собою) під
керівництвом викладача.

1. Koncepciyarozvy`tkudy`stancijnoyiosvity` v Ukrayiniroku: Postanovavid 20 grudnya 2000.
Ministerstvoosvity` i nauky` Ukrayiny`.Availableat:http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.
2. Robert I. V. Teoriya i metodikainformatizatsiiobrazovaniya: psikhologo-pedagogicheskii i
tekhnologicheskiiaspekty).[Theory and methods of education informatization: psychological, pedagogical
and technological aspects] 2-e izdanie, dopolnenno: monografiya. M.: IIO RAOPubl, 2008. 274 р. 3. Polat
E. S., Bukharkina M. Yu., Moiseeva V. M., Petrov A. E. Sovremennyepedagogicheskie i
informatsionnyetekhnologii v sistemeobrazovaniya : ucheb. posobiedlyastud. ped. vuzov i sistemypovysh.
kvalif.[Modern pedagogical and information technologies in the education system: studies. allowance for
stud. ped. universities and systems of higher. quali ped. frames.]. ped. kadrov. Podred. E. S. Polat. 4-e izd.,
ster.Moscow: AcademyPublishingCenterPubl, 2009. 272 p. 4. Khutorskoi A. V. Praktikumpodidaktike i
sovremennymmetodikamobucheniya[Workshop on didactics and modern teaching methods]. SPb .:
PeterPudi, 2004. 541 p. 5. Pro zatverdzhennyaPolozhennya pro dy`stancijnenavchannya: Nakaz vid
25.04.2013 r. No 466. Ministerstvoosvity` inauky` Ukrayiny`.Availableat: http://zakon4.rada.gov.ua/
laws/show/z0703-13. 6. By`kov V. Yu. Modeliorganizacijny`xsy`stemvidkry`toyiosvity` [Models of
Organizational Systems of Open Education]. Kyiv: AtikaPubl, 2009. 684 p. 7. Koncepciya rozvy`tku
dy`stancijnoyi osvity` v Ukrayiniroku: Postanovavid 20 grudnya 2000. Ministerstvoosvity` i nauky`
Ukrayiny`.Availableat:http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.8. Kudryavceva S. P., Kolos V. V.
Pedagogika. Navch. posibny`k[Pedagogy. Teaching manual]. Kyiv: Publishing House WordPubl, 2005.
400 p. 9. Kuxarenko V. M. Dy`stancijnenavchannya. Umovy` zastosuvannya. Dy`stancijny`jkurs
[Distance Learning. Terms of use. Distance course 3rd kind]. Kharkiv: NTU KhPI, TorsingPubl, 2002.
320 p. 10. MoocMooc. Electronic resource. Nothing wil stop the incessant march/Available
at:http:www.moocmooc.com 11.Ukrayins`kaSy`stemaDy`stancijnogoNavchannya – UDL System/
Ukrainian Dastance Learning System.Available at:http://www.udl.org.ua. 12. Ukrayins`kanaukova
internet–spil`nota. Blog ukrayins`koyinaukovoyi internet-spil`noty`. Available at: http://www.naukaonline.
orgnnauka-online.orgnw.nauka -online.org/keywords/dystantsiyne-navchannya 13. Morze N. V.,
Glazunova O. G. Kry`teriyiyakostielektronny`xnavchal`ny`xkursiv, rozrobleny`xnabazi platform
dy`stancijnogonavchannya [Criteria for the quality of e-learning courses developed on the basis of
distance learning platforms]. Information technology in education. Kherson, 2009. Vol. 4. pp. 63–
75.14. Gerasy`menko I. V. Stvorennyanavchal`nogokursu v sy`stemielektronnogonavchannyanabazi
Moodle [Create a training course in Moodle's e-learning system.]. Pedagogical almanac: zb. sciences Ed.
Radkol. V. V. Kuzmenko (head) and others. Kherson: KVNZ Kherson Academy of Continuing Education,
2012. Vol. 16. pp. 109–115.15. Gerasy`menko I. V. Vy`kory`stannyatexnologijdy`stancijnogonavchannya
v pidgotovcimajbutnixbakalavrivkomp'yuterny`xnauk [The use of distance learning technologies in the
preparation of future bachelors of computer science].Informacijnitexnologiyiizasoby` navchannya. 2014.
Vol. 3(41). Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1080#.U70eW_l_s-Q16.
Borzenko O. P. Osnovnikategoriyi ta ponyattyady`stancijnogonavchannya [Major categories and concepts
of distance learning]. Bulletin of the Taras Shevchenko National University named. Vol. 19 (254),
Ch.I. 2012. pp. 6–14. 17. Kuklev V. A. Stanovleniesistemymobil'nogoobucheniya v
otkrytomdistantsionnomobrazovanii: avtoref. dis.d-ra ped. nauk: 13.00.01 – obshchayapedagogika,
istoriyapedagogikiiobrazovaniya[The formation of a mobile learning system in open distance education:
author. dis. Dr. Ped. Sciences: 13.00.01 – general pedagogy, history of pedagogy and education].
Ulyanovsk State Technical University. Ulyanovsk, 2010. 46 p.

Kucherenko N. "Remote study as a question of modern university education: philosophical and legal measurement" http://science.lpnu.ua/law/all-volumes-and-issues/volume-5-number-906-20-2018/remote-study-question-modern-university