Типова функціональність, особливості застосування та впровадження систем управління знаннями в ІТ-компаніях

2020;
: cc. 45 - 54
1
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
2
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
3
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Робота присвячена особливостям зберігання та повторного використання знань у компаніях, діяльність яких пов’язана з розробкою програмного забезпечення. Надано поняття знання, управ- ління знаннями та системи управління знаннями з позицій їх використання у ІТ-компанії. Визначено, що організаційне знання прийнято поділяти на явне, тобто таке, яке може бути представлене у вигляді листа, вказівок, довідника тощо, та неявне, носієм якого є розум співро- бітника безпосередньо та яке доволі важко піддається вилученню. Сформовано основне завдання управління знаннями, яке полягає в організація процесів створення, зберігання, отримання, передачі та застосування знань. Описано основні стратегії знань, серед яких створення знань, збереження та пошук знань, передача та обмін знаннями, застосування знань, подано приклади їх використання при розробці програмного забезпечення. Подано характеристику системи управління знаннями як інформаційної системи, яка розроблена для підвищення ефективності управління знаннями організації. Така система дозволяє вирішити проблеми, пов’язані з різноманітністю програмних проектів, в яких задіяна ІТ-компанія. Визначено основні структурні елементи та функції систем управління знаннями, які включають засоби пошуку, інструменти управління контентом та взаємодією, засоби зберігання даних та інструменти для видобутку, а також засоби групового та штучного інтелекту. Проаналізовано особливості використання та впровадження систем управління знаннями в роботу малих та середніх ІТ-компаній на прикладі Academy Smart Ltd. Розглянуто проблеми, які виникають при цьому та фактори, що роблять таке впровадження успішним. Надано характеристику організації управління знаннями в Academy Smart Ltd, зроблено висновки про ефективність цієї організації, відповідно до чого сформовано напрямки подальших досліджень.

  1. Maier, R. (2007). Knowledge management systems: Information and communication technologies for knowledge management (3rd ed.). Berlin: Springer.
  2. Bjørnson, F. O., Dingsøyr, T. (2008). Knowledge Management in Software Engineering: A Systematic Review of Studied Concepts, Findings and Research Methods Used. Information and Software Technology, 50(11), 1055–1168.
  3. Al-Busaidi, K. A., Olfman, L., Ryan, T., Leroy, G. (2010). Sharing Knowledge to A Knowledge Management System: Examining the motivators and the benefits in an Omani rganization. Journal of Organizational Knowledge Management, 2010, Article ID 325835.
  4. Tkachuk, M. V., Sokol, V. E., Bilova, M. O., Kosmachev, O. S. (2018). Classification, typical functionality and application peculiarities of learning management systems and training management systems at IT-companies. Modern Informational Systems, 2(4), 87–95.
  5. King, W. R., Qureshi, S., Kamal, M., Keen, P. (2009). “Knowledge Management and Organizational Learning”. Faculty Books and Monographs. Book 302.
  6. Tworek, K., Walecka-Jankowska, K., Martan, J. (2015). Structure Reorganization Due to IT Information Functions Support for Knowledge Management. China-USA Business Review, 14, Serial Number 142, 216–227.
  7. Sokol, V. Y., Bronin, S. V., Karnaukh, V. E., Bilova, M. O. (2020). Developing Adaptive Learning Management Application for Project Team in IT-Industry. Bulletin of the National Technical University “KhPI”. Series: System analysis, control and information technology, 1 (3), 97–105.
  8. Alam, S., Bhatti, S., Shah, A., Jadi, A. (2017). Impact and challenges of requirement engineering in agile methodologies: A systematic review. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 8(4), 411–420.
  9. Sensuse, D. I., Cahyaningsih, E. (2018). Knowledge Management Models: A Summative Review / International Journal of Information Systems in the Service Sector, 10, 1, 71–101.
  10. Iskandar, K., Jambak, M. I., Kosala, R., Prabowo H. (2017). Current Issue on Knowledge Management System for future research: a Systematic Literature Review. 2nd International Conference on Computer Science and Computational Intelligence 2017, ICCSCI 2017, 13-14 October 2017, Bali, Indonesia, 68–80.
  11. Chugh, M., Chanderwal, N., Mishra, A.K. and Punia, D.K. (2019). The effect of knowledge management on perceived software process improvement: Mediating effects of critical success factors and moderating effect of the use of information technology. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 49, 4, pp. 546–567.
  12. Fteimi, N. (2015). Analyzing the Literature on Knowledge Management Frameworks: Towards a Normative Knowledge Management Classification Schema. Twenty-Third European Conference on Information Systems (ECIS), Completed Research Papers, Paper 51.
  13. McGee, M. J. C. (2017). Information Technology Management Strategies to Implement Knowledge Management Systems. Louisiana Tech University.
  14. Wang Yu-M., Wang Yao-C. (2016). Determinants of firms’ knowledge management system implementation: An empirical study. Computers in Human Behavior, Vol. 64, 829–842.
  15. Bodicherla, S., Pamulapati, D. (2019). Knowledge Management Maturity Model for Agile Software Development.
  16. Official Web-site of the Academy Smart Ltd IT-company https://academysmart.com.ua/
  17. Zahari, A. S. M., Salleh, S. M., Baniamin, R. M. R. (2019). Knowledge Management and e- Learning in Organisations. In: Journal of Physics: Conference Series Volume 1529, The 2nd Joint International Conference on Emerging Computing Technology and Sports (JICETS) 25-27 November 2019, Bandung, Indonesia. 
  18. Ouriques, R. A. B., Wnuk, K., Gorschek, T., Svensson, R. B. (2019). Knowledge Management Strategies and Processes in Agile Software Development: A Systematic Literature Review. International Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering, 29(3), 345–380.