Особливості побудови брендингу країни: сучасні теорії

1
Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (м. Старобільськ),
2
Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (м. Старобільськ),

Розглянуто теоретичні та методологічні аспекти брендингу територій. Розгляда­ється сутність бренду територій як важливого інструменту її соціального та економічного розвитку. Презентується обґрунтування брендингу територій як одного з напрямків ПР-діяльності глобального, національного та регіонального рівнів. Наголошується на тому, що дослідження процесу формування бренду держави – це нова проблематика як для західної, так і для вітчизняної науки. Стратегія позиціонування держави у світі вже застосована на практиці багатьма країнами і регіонами. Результа­том успішного брендингу стає певний образ держави, що включає її минуле, сучасне і бачення майбутнього. Вдалий брендинг країни – могутній засіб впливу на світову громадську думку. Доведено, що бренд території – це нематеріальний продукт ПР-діяльності, який здатний виступати як актив, індикатор розвитку громадянського суспільства, інструмент політичної практики порозумінь суспільства та держави, чинник самоорганізації території у контексті ціннісного відтворення колективних смислів. Окрему увагу автори приділили менталітетним, етнічним аспектам ідентич­ності, та економічним, політичним, культурним, спортивним, туристичним та іншим досягненням країни у побудові її бренду. Людський, інтелектуальний, культурний, соціальний капітали країни – це репутаційний актив конкурентоспроможності в світі. Проаналізовано сучасні теоретичні та практичні дослідження вітчизняних та світових науковців у побудові стратегії брендингу територій. Висновки та результати дослід­ження мають практичне значення для вдосконалення наукових підходів до процесу побудови брендингу територій.

1. Анхольт С. Создание бренда страны / С. Анхольт // Бренд-менеджер. − 2007. − № 1. − С. 36–44.

2. Анхольт С. Брендингт: дорога к мировому рынку / С. Анхольт. − М. : Кудиц-Образ, 2004. – 272 с.

3. Балабанова Л. В. Маркетинг підприємства [Електронний ресурс] / Балабанова Л. В. – Режим доступу : http://pidruchniki.ws/15840720/marketing/marketing_pidpriyemstva__ balabanova_
lv. – Назва з екрана.

4. Винсент Л. Легендарные бренды: Раскрученные рекламные мифы, в которые поверил весь мир // Лоуренс Винсент. − Пер.с англ. Т. Новиковой. − М.ФАИР-ПРЕСС, 2004. − 336 с.

5. Гравер А.А. Образ, имидж и бренд страны: понятия и направления исследования / А. А. Гравер // Вест. Томск. ун-та. Сер. Философия. Социология. Политология. − 2012. – № 3 (19). − С. 53.

6. Гэд Томас. 4D брэндинг: взламывая корпоративный код сетевой экономики [Електронний ресурс] / Томас Гэд / Режим доступу : http://onby.ru/tgedbrending/2/52ae/ 

7. Клифтон Р. и др. Бренды и брендин [пер.с англ.] − М. : Олимп-Бизнес, 2008. − 348 с.

8. Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов / Пер. с англ.; Под ред. В. Домнина, А. Сухенко. − СПб. : Питер, 2005. − 336 с.

9. Мирошниченко В. Національний брендинг України – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www./ innovations.com.ua›ua/articles/ 14169/temp.

10. Нагорняк Т.Л. Країна як бренд. Національний бренд Україна / Т. Л. Нагорняк // Стратегічні пріоритети, №4(9), − 2008 р., − С. 220–228.

11. Олексин А. Політичний маркетинг − ключ до влади / А. Олексин [Електронний ресурс] − Режим доступу : http://ifportal.net/articles/ full/4894

12. Панкрухин А.П., Игнатьев А.Ю. Имидж страны: смена парадигмы. Взгляды из Канады, России, Великобритании и Латвии // Корпоративная имиджеология. − 2008. − № 2 (03). − С. 8−15.

13. Dinnie K. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Burlington, 2008. − P. 68.

14. Ham von P. The Rise of the Brand State: The Postmodern Politics of Image and Reputation // Foreign Affairs. – 2001. Vol. − 80. − Is. 5.

15. Toffler A. Powershift. Knowledge, Wealth and Violence at the Edge of the 21st century. − N.Y., 1990.

16. Бренд Украина Reloaded 2012. − [Електронний ресурс]. − http://h.ua/story/95427/

17. Wally Olins and Jeremy Hildreth. Nation branding: Yesterday, today, and tomorrow [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://jptedsi.ir/wp-content/uploads/2015/11/ chapter-4-Nation-branding-Yesterday-today.-and-tomorrow.pdf.

18. Ying Fan. Вranding the nation: towards a better understanding  [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://core.ac.uk/ download/pdf/336086.pdf