ВЕБ-АНАЛІТИКА ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА УСПІШНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗМІ В ІНТЕРНЕТІ

Автори:
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Веб-аналітика є дуже важливою у сьогоденні, коли мережа Інтернет містить багато сайтів інформаційних агентств, телеканалів та радіо, які щодня невпинно конкурують між собою. Для того, аби підвищити ефективність сайту ЗМІ, не достатньо зробити оригінальний дизайн і якісний контент. Необхідно постійно проводити аналіз і дослідження його роботи.  У цьому допоможе веб-аналітика, основне завдання якої – отримати дані, які можуть покращити функціонування інтернет-ЗМІ. Веб-аналітика є незамінним помічником не лише редакторам Інтернет-ЗМІ, а й кожного журналіста. Бо дає можливість краще вивчити свого читача, зрозуміти його смаки та вподобання, а також писати кращі та якісніші журналістські матеріали. Кожен журналіст повинен знати портрет свого читача. Основним завданням веб-аналітики є моніторинг відвідуваності сайту, на підставі даних, за допомогою яких визначається аудиторія і вивчається поведінка відвідувачів для прийняття рішень з розвитку і розширення функціональних можливостей інтернет-ресурсу. На жаль, не всі редактори Інтерне-ЗМІ розуміють важливість використання даних веб-аналітики для успішної роботи мас-медіа.

У цьому дослідженні наводимо інструменти, які допоможуть редакціям Інтернет-ЗМІ отримати дані для аналізу і моніторингу дій читачів, а також розглянуто методи та стандарти веб-аналітики, проаналізовано сучасні веб-системи, які використовуються в інформаційно-аналітичній діяльності ЗМІ.  Наведений інструментарій є потрібним для використання редакціями Інтернет-ЗМІ, аби менеджери мас-медій були впевнені, що ЗМІ не лише продукує контент, але і його зміст доходить до читачів. Висвітлено також результати дослідження щодо використання веб-аналітики редакціями інтернет-ЗМІ. 

1. Аналітика веб-сайту Рівне, статистика та аналіз [Електронний ресурс] // Веб-місто. – Режим доступу: http://webmisto.rv.ua/2016/09/01/analityka-web-saitu/

2. Беляева Яна. Звести рахунки: 5 інструментів аналітики сайтів-конкурентів [Електронний ресурс] / Яна Беляева // Platforma. – Режим доступу: http://platfor.ma/magazine/text-sq/media-innovations-lab/analytic-tools /

3. Веб-аналітика корпоративного класу [Електронний ресурс] // Google Аналітика. – Режим доступу: http://www.google.com/analytics/

4. Кошик Авинаш. Веб-аналитика 2.0 на практике. Тонкости и лучшие методики / Авинаш Кошик. – Диалектика, 2011. – 528 с.

5. Нова Яндекс. Метрика нові можливості для веб-аналітики [Електронний ресурс] // Яндекс.Метрика. – Режим доступу: https://metrika.yandex.ru/promo.

6. Лічильник. SEO Словник [Електронний ресурс] // iGroup. – Режим доступу: igroup.com.ua/seo-articles/lichylnyk/

7. Рожкова Жанна. 10 инструментов веб-аналитики, на которые стоит обратить внимание [Електронний ресурс] / Жанна Рожкова // seonews. – Режим доступу: https://www.seonews.ru/analytics/10-instrumentov-veb-analitiki-na-kotorye-stoit-obratit-vnimanie/

8. Черубіні Федеріка. Тенденція 7 – еволюція аналітики – ключові індикатори для вимірювання зростаючих аудиторій редакціями [Електронний ресурс] / Федеріка Черубіні // Тенденції в редакціях 2015. – С. 79–86. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0BxNmkhm4 Or6qa3B4WnQteE5UaUdEWW8tTnhza25rWmVWekJ3/view

9. Як проаналізувати сайт конкурентів, якщо у нього закрита статистика [Електронний ресурс] // прес-центр. – Режим доступу: http://press-centre.com.ua/news/jak_proanalizuvati_sajt_konkurentiv_jakshho_u_nogo_zakrita_statistika/ 2015-02-02-564

10. Parse.ly обновил аналитическую платформу [Електронний ресурс] // searchengines.ru. – Режим доступу: https://www.searchengines.ru/parse_ly_obnovi.html

11.35 полезных сервисов для работы с веб-аналитикой [Електронний ресурс] // hostiq. – Режим доступу: https://hostiq.ua/blog/35-tools-for-web-analytics/