фандрейзинг

Роль фандрейзингу в умовах розширення джерел фінансування ініціатив вітчизняних суб’єктів господарювання: міжнародний досвід та особливості застосування у час війни

Обґрунтовано актуальність застосування інструментарію фандрейзингу для забезпечення ефективного функціонування організацій, зокрема суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД), що потребують додаткового залучення ресурсів. Досліджено сутність поняття фандрейзингу, виокремлено його етапи та інструменти. Ідентифіковано особливості фандрейзингової діяльності у Сполучених Штатах Америки з позиції високого рівня розвитку демократичного суспільства. Проаналізовано варіант успішного залучення фінансових ресурсів на прикладі українського благодійного фонду «Повернись живим».

Accounting and Analytical Support of Fundraising Operations in Organizations of Non-profit Sector of the Economy

In the modern world, organizations that have based their activities not on economic but social benefits are becoming more widespread. Non- governmental non-profit organizations bring together individuals and/or entities for meeting economic, public, social, cultural, environmental and other interests, needs for political will, religious service, etc. Such organizations are usually not commercially active, so finding sources of funding or fundraising is an important component of their business activity.

Marketing communications as a necessary prerequisite for efficient work of a philharmony

The purpose of the article is to summarize the peculiarities of marketing communications in the field of culture and arts and philharmonic in particular, to consider the financial component of the activities of the philharmonic and to propose measures for its improvement. Analyze modern creative means and tools of communication marketing and adapt them for activities of philharmonic. The article investigates that organizations of the sphere of culture and arts and philharmonic society, in particular, operate in conditions of instability, great competition and uncertainty.