shopping center

ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТТЯ МІСЬКИХ ТОРГІВЕЛЬНО- ГРОМАДСЬКИХ ЦЕНТРІВ МЕШКАНЦЯМИ ХАРКОВА (РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ)

В статті розглянуто результати проведеного онлайн-
анкетування мешканців Харкова та області з приводу їх відношення до п’яти
міських торгівельно-громадських центрів з метою висвітлення картини вподобань
відвідувачів в контексті проблем та потенційних можливостей поліпшення
архітектурно-просторових рішень цього типу об’єктів. Зацікавленість
респондентів у різних якостях та способах використання торгівельних комплексів
свідчить на користь розширення архітектурно-просторових можливостей цих

OPTIONAL CALCULATION OF CONSTRUCTION PAYBACK UNDER DIFFERENT ORGANIZATIONAL AND FINANCIAL CONDITIONS

The article gives a methodology for calculating the payback periods and the corresponding results for the options of shopping center construction. Analysis of literary sources showed that the construction of shopping centers is an urgent task. At the same time, it is necessary to link organizational, financial decisions and payback period at the initial stage of the project to choose the optimal model for project implementation. There were conducted organizational modeling in project management software and economic modeling using mathematical packages.