Підвищення пропускної здатності магістральних вулиць з регульованим рухом

https://doi.org/10.23939/tt2021.01.025
Надіслано: Березень 02, 2021
Прийнято: Квітень 12, 2021
Автори:
1
Lviv Polytechnic National University
2
Lviv Polytechnic National University

Досліджується проблема щодо підвищення пропускної здатності магістральних вулиць з регульованим рухом. Було обрано прогони вулично-дорожньої мережі міста Львова за різної довжини і ширини проїзної частини, зокрема з найбільш насиченим дорожнім рухом. Проаналізовано методи підвищення пропускної здатності магістральних вулиць регульованого руху, а також чинники, які впливають на зниження пропускної здатності. Розраховано пропускну здатність перехресть за різного рівня їх завантаження. Побудовано розподіл середньої швидкості руху для прогонів різної довжини. Встановлено, що на прогонах середньої довжини між регульованими перехрестями і високим коефіцієнтом їх завантаження швидкість транспортного потоку не досягає максимальних значень. Підвищити швидкість і пропускну здатність прогонів можливо збільшенням їх довжини, достатньої для розгону потоку до максимальної сталої швидкості і подальшого гальмування перед перехрестям. Для визначення рекомендованої швидкості руху на магістральних напрямках враховано дорожні умови, які формуються при одночасному впливі декількох чинників: рівня завантаження перехрестя в зоні гальмування, рівня завантаження перехрестя в зоні розгону, кількості смуг руху, довжини прогону і середньої швидкості транспортного потоку. Визначено, що середня швидкість транспортного потоку на коротких прогонах (довжина до 300м) становить 27-33 км/год., на прогонах середньої довжини – 35-38 км/год. Така швидкість дозволить транспортному потоку потрапляти в смугу невпинного руху в заданих дорожніх умовах. Виконані дослідження повніше враховують дорожньо-транспортні умови при обґрунтуванні розрахункової швидкості транспортного потоку. В результаті цього підвищується пропускна здатність магістральних вулиць регульованого руху.

1. W Hua, X., Wang, W., Wang, Y. & Pu, Z. (2017). Optimizing Phase Compression for Transit Signal Priority at Isolated Intersections. Intersections. Transport, 32(4), 386-397 (in English). https://doi.org/10.3846/16484142.2017.1345787

2. Kellney, B. & Hidayati, I. (2016). Capacity reserves investigations – case studies from Cairo and Yogyakarta. Transportation Research Record, 438-447 (in English). https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.096

3. Oskarbski, J., Guminska, L., Miszewski, M. & Oskarbska, I. (2016) Analysis of signalized intersections in the context of pedestrian traffic. Transportation Research Procedia, 14. 2138-2147 (in English). https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.229

4. Houten, V., Malenfant, L. & Huitemad, D. (2018). Highvisibility enforcement on driver compliance with pedestrian right-of-way laws: 4-year follow-up. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, vol. 2660, no. 1, pp. 58-65 (in English). https://doi.org/10.3141/2660-08

5. Gong, Q., Liang, X. & Xu, M. (2019). Pedestrian violations crossing behavior at signal intersections: A case study in Anning District of Lanzhou. OP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 688, 1-9 (in English). https://doi.org/10.1088/1757-899X/688/4/044006

6. Fadyushin, A., Zaharov, D. & Karmanov, D. (2018). Estimation of the change in the parameters of traffic in the organization of the bus lane. Transportation Research Procedia, 36, 166-172 (in English). https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.12.059

7. Stapleton, S., Kirsch, T. & Gates, T. (2018). Factors affecting driver yielding compliance at uncontrolled midblock crosswalks on low-speed roadways. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, vol. 2661, no. 1, pp. 95-102 (in English). https://doi.org/10.3141/2661-11

8. Yang, C., Wang, J. & Dong, J. (2020). Capacity Model of Exclusive Right-Turn Lane at Signalized Intersection considering Pedestrian-Vehicle Interaction. Journal of Advanced Transportation, 1-19 (in English). https://doi.org/10.1155/2020/1534564

9. Ben-Dor, G., Ben-Elia, E. & Beneson, I. (2018). Assessing the Impacts of Dedicated Bus Lanes on Urban Traffic Congestion and Modal Split with an Agent-Based Model. Procedia Computer Science, 130, 824-829 (in English). https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.071

10. Bourquin, A., Emerson, W., Sauerburger, D. & Barlow, M. (2018). Conditions that influence drivers’ behaviors at roundabouts: increasing yielding for pedestrians who are visually impaired. Journal of Visual Impairment & Blindness, vol. 112, no. 1, pp. 61-71 (in English). https://doi.org/10.1177/0145482X1811200106

11. Gitelman, V., Korchatov, A. & Elias, W. (2020). An Examination of the Safety Impacts of Bus Priority Routes in Major Israeli Cities. Sustainability, 12, 1-17 (in English). https://doi.org/10.3390/su12208617

12. Ma, Y., Lu, S. & Zhang, Y. (2020). Analysis on Illegal Crossing Behavior of Pedestrians at Signalized Intersections Based on Bayesian Network. Journal of Advanced Transportation, 2020, 1-14 (in English). https://doi.org/10.1155/2020/2675197

13. Zheng, Y. & Elefteriadou, L. (2017). A model of pedestrian delay at unsignalized intersections in urban networks. Transportation Research Part B: Methodological, vol. 100, pp. 138-155 (in English). https://doi.org/10.1016/j.trb.2017.01.018

14. Wang, D. & Liu, C. S. (2018). Research on Priority Control Method of Conventional Public Traffic Signals. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 189, 1-7 (in English). https://doi.org/10.1088/1755-1315/189/6/062053

15. Fadyushin, A. & Zaharov, D. (2020). Influence of the Parameters of the Bus Lane and the Bus Stop on the Delays of Private and Public Transport. Sustainability, 12, 1-18 (in English). https://doi.org/10.3390/su12229593