Підвищення ефективності функціонування складних перехресть шляхом заборони лівоповоротних транспортних потоків

TT.
2020;
: pp. 54 - 64
https://doi.org/10.23939/tt2020.01.054
Надіслано: Березень 03, 2020
Переглянуто: Березень 19, 2020
Прийнято: Березень 27, 2020
1
O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
2
Lviv Polytechnic National University

Забезпечення швидкого і безпечного руху в містах вимагає застосування комплексу заходів планувального та організаційного характеру. У той час як реалізація заходів архітектурно-планувального характеру вимагає, крім значних капіталовкладень, досить великого періоду часу, організаційні заходи здатні привести хоча й до тимчасового, але порівняно швидкого ефекту. Для цього проведено аналіз показників транспортних потоків на підходах до перехрестя, циклу регулювання та пофазного роз’їзду транспортних засобів. Проведені дослідження вказують на те, що лівоповоротні потоки створюють значні затримки та знижують безпеку руху на перехресті. Тому підвищення ефективності функціонування перехрестя потребує заходівз перепланування, шляхом винесення лівоповоротних смуг на головній дорозі, зміну пофазного роз’їзду транспортних потоків  та оптимізацію світлофорного циклу. За наявності неподалік суміжних перехресть розроблено схему реалізації  лівого повороту. У програмному середовищі PTV Vissim проведено імітаційне моделювання функціонування перехрестя за існуючих умов та зміни схеми організації руху лівоповоротних транспортних потоків. Встановлено, що винесення лівоповоротних смуг за межі регульованого перехрестя дозволяє оптимізувати світлофорний цикл та облаштувати його так, що середня затримка для транспортних потоків зменшиться, порівняно з існуючим станом.

1. Boikiv M. V., Zytenko O. V. & Dichtyr O. V. (2018) Analiz prychyn vynyknennia dorozhno-transportnykh podii v Ukraini [Analysis of the causes of traffic accidents in Ukraine].Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Tekhnichni nauky» [Scientific notes of the V. I. Vernadsky National University. Series: Technical Sciences]. Volume 29 (68), № 2, 290-294. (in Ukrainian).

2. Pauw, Ellen & Daniels, Stijn & Herck, Stijn & Wets, Geert. (2015). Safety Effects of Protected Left-Turn Phasing at Signalized Intersections: An Empirical Analysis. Safety. 1. 94–102. doi: 10.3390/safety1010094. (in English). https://doi.org/10.3390/safety1010094

3. Amiridis, Kiriakos & Stamatiadis, Nick & Kirk, Adam. (2017). Safety-Based Left-Turn Phasing Decisions for Signalized Intersections. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2619, 13–19. doi: 10.3141/2619-02. (in English). https://doi.org/10.3141/2619-02

4. Stamatiadis Nick, Hedges Adam & Kirk Adam. (2015). A simulation-based approach in determining permitted left-turn capacities. Transportation Research Part C: Emerging Technologies. Volume 55. 486–495 doi: 10.1016/j.trc.2015.03.044. (in English). https://doi.org/10.1016/j.trc.2015.03.044

5. Fornalchyk Ye. Yu. & Hilevych V. V. (2010) Aktualizatsiia lokalnoho upravlinnia transportnymy potokamy mista [Updating local management of city traffic flows]. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia [Bulletin of the East Ukrainian V. Dalia National University]. Volume 6. 24–28. (in Ukrainian).

6. Wei, Fulu & Wang, Zhenyu & Lu, Jian. (2017). Exploring factors contributing to lane changes during left turns on quadruple left-turn lanes at signalized intersections. Advances in Mechanical Engineering. Volume 9. 1–9. doi:10.1177/1687814017700062. (in English). https://doi.org/10.1177/1687814017700062

7. Bhuiyan, Nasima. (2015). Left turn treatment and Safety study at signalized intersections. Technical Repor. Course Title: S Topics Engineering. doi: 10.13140/2.1.2826.2728. (in English).

8. Havrylov E. V., Dolia V. K., Lanovyi O. T. et al. (2005) Systemolohiia na transporti. Orhanizatsiia dorozhnoho rukhu : knyha 4 [Systemology in transport. Organization of traffic: Book 4. Kyiv: Znannya Ukrayiny. (in Ukrainian)

9. Hryhorov M. A. & Dashchenko O. F. (2004) Problems of modeling and control of traffic flow in large cities. Odessa: Astroprynt. (in Ukrainian).

10. Kienast, Henning & Schmitz, Marcus & Rittger, Lena & Neukum, Alexandra. (2018). Human machine interface (HMI) for Left Turn Assist (LTA). SAE Technical Papers. Volume 11(1). 16-29. doi: 10.4271/07-11-01-0002. (in English). https://doi.org/10.4271/07-11-01-0002

11. Fornalchyk Ye., Mohyla I. & Hilevych V. (2013) The saturation flow volume as a function of the intersection passing speed . International Scientific Journal «Transport Problems». Volume 8. 43–52. (in English).

12. Wasson, Jay & Abbas, Montasir & Bullock, Darcy & Rhodes et al. (1999). Reconciled Platoon Accommodations at Traffic Signals. Publication FHWA/IN/JTRP-99/01. Joint Transportation Research Program. doi: 10.5703/1288284313301. https://doi.org/10.5703/1288284313301

13. Teply S. (1997). Performance Measures in Canadian Capacity Guide for Signalized Intersections. Transportation Research Record. 1572. 148–159. doi: 10.3141/1572-18. https://doi.org/10.3141/1572-18

14. Turner, Shane & Wood, Graham & Tate, Fergus. (2019). The crash performance of seagull intersections and intersections with left turn slip lanes. Journal of the Australasian College of Road Safety. Volume 30. 37–47. doi: 10.33492/JACRS-D-18-00111. https://doi.org/10.33492/JACRS-D-18-00111

15. Galkin A., Lobashov O., Capayova S., Hodakova D., Schlosser T. (2018) Perspective of decreasing of road traffic pollution in the cities. International Multidisciplinary Scientific GeoConference-SGEM, 4.2 (18), 547–554. doi:10.5593/sgem2018/4.2/S19.071. (inEnglish). https://doi.org/10.5593/sgem2018/4.2/S19.071

16. Kratkoe rukovodstvo po vypolnenyyu proektov v PTV Vissim 6 [Quick Guide to the implementation of projects in the PTV Vissim 6]. Retrieved from https://bespalovdotme.files.wordpress.com/2017/03/quickstart_vissim_6-0.pdf. (in Russian).