Зміна показника індексу напруження водія легкового автомобіля протягом різних періодів доби у міських умовах руху

TT.
2020;
: с. 23 - 32
https://doi.org/10.23939/tt2020.02.023
Надіслано: Червень 25, 2020
Прийнято: Вересень 15, 2020
1
O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
2
O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
3
O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv

На сьогодні транспорт посідає вагому роль в забезпеченні добробуту людини та функціонуванні будь якого населеного пункту загалом. Транспортні системи задіяна практично у всіх галузях виробництва та надання послуг. Тому, будь які недоліки в її функціонуванні можуть призводити до значних матеріальних втрат. Однією з найвагоміших таких систем є «водій – автомобіль – дорога – середовище». Головною керуючою ланкою в ній є водій. Від його функціонального стану залежить правильність та тривалість прийняття рішень у різних дорожніх ситуаціях. Це, у свою чергу, на пряму впливає на рівень безпеки руху. Відповідно до цього, постає завдання щодо запровадження методик контролю стану водіїв транспортних засобів та виявлення явища втоми на ранніх її стадіях. Саме тому зростає актуальність дослідження людини-оператора в транспортному процесі, та створення сучасних засобів допомоги управління транспортного засобу.

1. Stepanov O. V. (2015). Vplyv psykholohichnoho chynnyka liudyny na bezpeku systemy "Vodii - Avtomobil - Doroha - Seredovyshche" [Impact of psychological human factor on safety of the Driver - Automobile - Road - Environment system]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy [The theory and practice of social systems management], Volume 4, 85 - 93. (in Ukrainian).

2. Braun, M., & Serres, K. (2017, September). Asam: an emotion sampling method for the automotive industry. Proceedings of the 9th International Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications Adjunct, 230-232. (in English).
https://doi.org/10.1145/3131726.3132044

3. Thomas M. Gable, Andrew L. Kun, Bruce N. Walker, & Riley J. Winton (2015). Comparing heart rate and pupil size as objective measures of workload in the driving context: initial look. Proceedings of the 7th International Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications (AutomotiveUI '15). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA. 20 - 25. doi: 10.1145/2809730.2809745 (in English).
https://doi.org/10.1145/2809730.2809745

4. Hill, J. D., & Boyle, L. N. (2007). Driver stress as influenced by driving maneuvers and roadway conditions. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 10(3), 177-186 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.trf.2006.09.002

5. Bock, F., Siegl, S., Bazan, P., Buchholz, P., & German, R. (2018). Reliability and test effort analysis of multi-sensor driver assistance systems. Journal of Systems Architecture, 85, 1-13. doi: 10.1016/j.sysarc.2018.01.006 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.sysarc.2018.01.006

6. Hiuliev N. U. (2016). Liudskyi faktor i dorozhni zatory [Human factor and traffic congestion]. Kharkiv: O.M. Beketov NUUE (in Ukrainian).

7. Wilson, G. F., & Russell, C. A. (2003). Operator functional state classification using multiple psychophysiological features in an air traffic control task. Human Factors, 45(3), 381-389. doi : 10.1518/hfes.45.3.381.27252 (in English)
https://doi.org/10.1518/hfes.45.3.381.27252

8. Kuznetsov, A., Mutaeva, I., & Kuznetsova, Z. (2017). Diagnostics of functional state and reserve capacity of young athletes' organism. In icSPORTS, 111-114. doi: 10.5220/0006513901110114 (in English).
https://doi.org/10.5220/0006513901110114

9. Prasolenko, O., Burko, D., & Halkin, A. (2017). Galvanic skin response as a estimation method of the driver's emotional state. American Journal of Science, Engineering and Technology, 2(1), 50-56. (in English).

10. Prasolenko, О., Lobashov, O., & Galkin, A. (2015). The human factor in road traffic city. International Journal of Automation, Control and Intelligent Systems, 1(3), 77-84. (in English).

11. Postranskyy T. M. (2015). Metodyka doslidzhennia funktsionalnoho stanu vodiiv transportnykh zasobiv [Methods of the vehicle driver's functional state investigation]. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Avtoshliakhovyk Ukrainy» [Scientific and Industrial Journal "The Avtoshliakhovyk Ukrayiny"], Volume 3, 30-34. (in Ukrainian).

12. Wang F. (2014). Comprehensive Analysis of Fatigue Driving Based on EEG and EOG. Journal of Northeastern University, 175-178 (in English).

13. Singh, R. K., Sarkar, A., & Anoop, C. S. (2016, May). A health monitoring system using multiple non-contact ECG sensors for automotive drivers. IEEE International Instrumentation and Measurement Technology Conference Proceedings, 1-6. doi: 10.1109/I2MTC.2016.7520539 (in English).
https://doi.org/10.1109/I2MTC.2016.7520539

14. Zontone, P., Affanni, A., Bernardini, R., Piras, A., & Rinaldo, R. (2019, September). Stress detection through electrodermal activity (EDA) and electrocardiogram (ECG) analysis in car drivers. 27th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 1-5. doi : 10.23919/EUSIPCO.2019.8902631 (in English).
https://doi.org/10.23919/EUSIPCO.2019.8902631

15. Prykhodko V., & Chernykh V. (2019). Vyznachennia rivnia uvahy ta indeksu napruzhennia vodiia v laboratornykh umovakh v rizni periody doby [Determining the attention level by the functional indicator of the stress index in different periods of day]. Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia. III vseukrainska naukovo-teoretychna konferentsia [Problems with traffic flows and directions of their connection. III Ukrainian scientific-theoretical conference], 134-136. (in Ukrainian).

16. Medychne obladnannya [Medical equipment]. Retrieved from https://xai-medica.com/ua/equipments.html (in Ukrainian).