логістичні послуги

Система підтримки прийняття рішень для опрацювання замовлень на основі технології кроспрограмування

Запропоновано загальну типову архітектуру системи підтримки прийняття рішень, формування та реалізації замовлень на основі кроспрограмування, хмарних обчислень та відповідно функціональні вимоги до неї. Також запропоновано технологію розроблення таких систем на основі кроспрограмування та хмарних обчислень, а також з урахуванням зменшення затрат/часу/ресурсів на розроблення, упровадження та супроводу систем підтримки прийняття рішень. Запропонована структурна модель системи доволі гнучка для розширення та впровадження у всі напрями електронної комерції сучасної України.

Multi-channel marketing in communication activities of logistics companies

The article justifies the feasibility of multi-channel marketing tool in activities of companies that provide logistics services. Specifies the meaning of multi-channel marketing and the scope of its use, generalizing multi-channel marketing tools. Particular attention is paid to the determination and substantiation of the leading role of contact personnel of logistics enterprises in establishing and maintaining of communication with all parties to create customer value chain of logistic services.

Accounting logistic service through data quantification

The importance of logistics enterprises was established for their overall economic result (profit). Emphasized that effective management of logistics activities of enterprises allows enterprises to improve the image and increase its competitiveness not only in the current time period, but also in the future.