ОЦІНКА ПРИВАБЛИВОСТІ ТУРИСТИЧНОЇ СФЕРИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ АДАПТАЦІЇ ДО СИСТЕМИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТУРИСТИЧНОГО РИНКУ

Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”

Досліджено стратегічні вектори розвитку туристичної сфери України в контексті адаптації до системи європейського туристичного ринку. Розкрито національні особливості та завдання управління розвитком туристичної сфери в період післявоєнної відбудови. Висвітлено проблематику конкурентоспроможності України на європейському ринку туризму в умовах глобальних викликів. Запропоновано методологію розрахунку рівня привабливості туристичної
сфери України в контексті адаптації до системи європейського туристичного ринку, що дає змогу визначити та спрогнозувати рівень розвитку туризму, ураховуючи всі аспекти щодо підвищення його конкурентоспроможності в період післявоєнної відбудови.

1. Худавердієва В., Мерчанський В., Чуйко Н., Воронкова А. Стратегія економічної адаптації туристично-рекреаційної сфери України до міжнародного туристичного ринку. Journal of Innovations and Sustainability. 2022. Вип. 6 (No 2), 02. https://doi.org/10.51599/is.2022.06.02.02.
2. Підвальна О. Г. Рекреаційно-туристичні комплекси в соціально-економічному розвитку країни та її регіонів. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. Вип. 30 (69), No 5 (2). С. 150–154. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/69-5-54
3. Парфіненко А. Ю. Міжнародний туризм в Україні: геополітичні аспекти глобального явища. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2015. Вип. 126 (част. І). С. 12–23.
4. Бордун О., Шевчук В., Монастирський В., Лучка О. Втрати та напрями порятунку туристичного бізнесу України в умовах війни. Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2022. Вип. 62. С. 178–196. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2022.62.0.6214
5. Моца А. А., Шевчук С. М., Середа Н. М. Перспективи післявоєнного відновлення сфери туризму в Україні. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-31.

6. Роїк О. Р., Лущик М. В. Дослідження конкурентоспроможності туристично-рекреаційного комплексу України. Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал. 2020. Вип. 5 (61). С. 28–33. DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.61-4.
7. Барвінок Н. В. Перспективи розвитку воєнного туризму на території України після закінчення російсько-української війни. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2018. No 14 (2).URL: https://journals.pnu.edu.ua/index.php/aprde/article/view/2419. DOI: 10.15330/apred.2.18.206-217
8. Webster C., Ivanov S. Tourism as a force for political stability. International Handbook on Tourism and Peace, Drava Verlag, Klagenfurt, Austria. 2014. P. 167–180.
9. Плотнікова М. Ф., Якобчук В. П., Ходаківський Є. І., Войтенко А. Б., Колеснікова М. С. Державна політика реалізації туристичного потенціалу України. Інвестиції: практика та досвід. 2022. No 3. С. 102–112.
DOI: 10.32702/23066814.2022.3.102
10. Гурська І. С., Герасимів З. М. Фактори розвитку туристичного бізнесу в умовах ринку. Агросвіт. 2019. No 20. С. 88–92. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2019.20.88
11. Ndubis N.O., Nair S. International tourism: Inimitable vs imitable core tourism resources and destination image. Journal of Destination Marketing & Management. 2023. Vol. 27, 100756. DOI:https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2022.100756.
12. Alvarez M., Campo S. The influence of political conflicts on country image and intention tovisit: A study of Israel’s image. Tourism Management. 2014. Vol. 40. P. 70–78. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2013.05.009.
13. Роїк О. Р., Недзвецька О. В. Шляхи розвитку туристичної сфери України у воєнний період. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: економічні науки. 2022. Вип. 46. С. 11–15.DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2022-46-2
14. Якименко-Терещенко Н., Мірко Н., Моца А. Розвиток індустрії туризму у повоєнний період. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 44 (Жовтень). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-117.
15. Барвінок Н., Барвінок М.. Вплив факторів глобальної безпеки на розвиток міжнародного туризму в Україні. Věda a perspektivy. 2022. No 4. С. 24–32.
16. Носирєв О., Деділова Т., Токар І. Розвиток туризму та індустрії гостинності в стратегії постконфліктного відновлення економіки України. Соціально-економічні проблеми і держава. 2022. Вип. 1(26). С. 55–68. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22nooveu.pdf.
17. Малярчук Н., Чирва О. Проблеми та перспективи розвитку незвичайних видів туризму на території України після закінчення російсько-української війни на прикладі військового туризму. Економічні горизонти. 2022. Вип. 4 (22). С. 34–-42. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(22).2022.267014.
18. Музиченко-Козловська О. Комплексний підхід до економічної оцінки туристичного потенціалу території. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Менеджмент і підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2018. Вип. 89. С. 51–57.
19. Navickas V., Malakauskaite A. The possibilities for the identification and evaluation of tourism sector competitiveness factors. Eng. Econ. 2009. Vol. 61. P. 37–44.

20. Bojanic D. C., Lo M. A comparison of the moderating effect of tourism reliance on the economic development for islands and other countries. Tourism Management. 2016. Vol. 53. P. 207–214. DOI:10.1016/j.tourman.2015.10.006
21. Dwyer L., Kim C. Destination competitiveness: Determinants and indicators. Curr. Issues Tour. 2003. Vol. 6. P. 369–414.