КЛАСИФІКАЦІЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ БЛОГІВ

Автори:
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Блоги – поширене явище на терені інтернету, вони є не лише на спеціальних платформах, на сторінках інтернет-ЗМІ, але й у соціальних мережах. Спочатку блоги з’явилися в інтернеті на спеціальних блогових платформах, згодом інтернет-ЗМІ започаткували блоги на своїх сторінках. Блоги популярні серед читачів, вони розширюють аудиторію мас-медіа в інтернеті, а також збільшують трафік. Коли з’явилися та стали популярними соціальні мережі, багато блогерів перейшли до нових видів медіа. Значний сегмент української блогосфери становлять журналістські блоги. Багато журналістів є блогерами, адже це дає їм можливість висловити свою суб’єктивну думку. Ці блоги вирізняються серед інших не лише тим, що їх автори є журналістами, а й тим, що опублікований текст блогера відповідає основним принципам журналістики: оперативність, професійність, об’єктивність, баланс думок, професійний підхід до написання матеріалу тощо. Але, незважаючи на професійний підхід до висвітлення теми, вони все одно суб’єктивні й чітко висвітлюють позицію автора. Тому варто відразу наголосити, що блоги, навіть журналістські, – це не журналістика. Журналістські блоги є не лише у соціальних мережах, а й на сторінках інтернет-ЗМІ та на блогових платформах. Популярні блоги журналістів мають велику аудиторію та доволі популярні. Популярність журналістських блогів зумовлена, по-перше, свободою слова, інтерактивністю та конвергентністю медіа в інтернеті. Оскільки часто автор блогу є збирачем інформації, дописувачем та редактором – матеріал публікується в оригінальному вигляді, без правок редакторів та з можливістю справді висловити те, що на думці, а також дає можливість автору відстежити реакцію читачів, відповідати на їхні коментарі та бути відкритим для нової інформації. У цій публікації наведемо класифікацію журналістських блогів, яку сформували на основі дослідження блогів, автори яких журналісти, з’ясуємо перспективи їх розвитку та їх специфіку.

1. Євтушенко К. Блоговая журналистика [Електронний ресурс] / К. Євтушенко. – Режим доступу: http://jyrnalist.com.ua/blogovaya-zhurnalistika/

2. Кожемякин Е. А., Попов А. А. Блоги как средство журналистской комунникации / Е. А. Кожемякин, А. А. Попов // Гуманитарные науки. – 2012. – №6 (125). – Вип. 13. – С. 148–154.

3. Колезев Д. Е. Журналистика и блоггинг: взаимодействие и взаимовлияние [Електронний ресурс] / Д. Е. Колезев. – Режим доступу: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/19044/1/iurp-2010-71-04.pdf

4. Тонкіх І. Журналістичні блоги як форма впливу на громадську думку в українському інтернеті / І. Тонкіх // Психолінгвіст. – 2012. – № 11. – С. 290–297.

5. Чекмишев О., Ярошенко Л. Основи якісного блогерства / О. Чекмишев, Л. Ярошенко. – К. : ФОП А. М. Рудницька, 2014. – 48 с.