Процедура розгляду скарг редколегією
1. Подання скарги
- Скарга може бути подана автором, рецензентом, читачем або будь-яким іншим учасником наукової спільноти.
- Скарга повинна бути подана у письмовій формі (електронною поштою на адресу редакції журналу) та містити:
- чіткий опис суті порушення;
- докази (посилання на джерела, копії документів, витяги з текстів тощо);
- контактні дані заявника.
2. Первинний розгляд
- Скаргу реєструє відповідальний секретар редколегії.
- Головний редактор проводить попередній аналіз скарги та визначає, чи стосується вона питань академічної доброчесності та публікаційної етики.
- У разі недостатності даних заявник може бути запрошений надати додаткові матеріали.
3. Розгляд скарги редколегією
- Скарга передається на розгляд редколегії.
- Редколегія розглядає:
- характер порушення (плагіат, фальсифікація даних, подвійна публікація, неправомірне авторство, порушення процедури рецензування тощо);
- масштаб і наслідки порушення;
- наявні докази.
- При потребі залучаються незалежні експерти.
4. Прийняття рішення
Редколегія може ухвалити одне з рішень:
- Відхилити скаргу (якщо вона необґрунтована або не підтверджена доказами).
- Зробити зауваження авторам та зобов’язати виправити помилки.
- Відхилити статтю (якщо порушення виявлене на етапі розгляду).
- Відкликати вже опубліковану статтю (з відповідною офіційною публікацією про відкликання).
- Повідомити наукову установу чи роботодавця автора про зафіксовані порушення.
- Відмовити автору в подальших публікаціях у журналі протягом визначеного часу (санкція).
5. Повідомлення сторін
- Автор(и) та заявник отримують письмове повідомлення про результати розгляду.
- У разі відкликання статті на сайті журналу публікується повідомлення із зазначенням причин.
6. Апеляція
- Автор або заявник мають право подати апеляцію протягом 30 днів з моменту отримання рішення.
- Апеляція розглядається головним редактором та, за потреби, членами редколегії чи зовнішніми експертами.
7. Принципи процесу
- Прозорість - процедура чітко регламентована і доступна для ознайомлення на сайті журналу.
- Конфіденційність- особи, які подають скаргу, та рецензенти залишаються анонімними (за їхнім бажанням).
- Неупередженість-рішення ухвалюються колегіально, з урахуванням усіх доказів.
Відповідність міжнародним стандартам – процедура базується на принципах COPE (Committee on Publication Ethics).