Застосування методів економіко-математичного моделювання для оптимізації структури витрат на якість

2009;
: pp. 134 - 137
Authors: 

С. Весперіс

ПВНЗ «Європейський університет»

Розглянуто основні фактори, що впливають на якість продукції; наведена класифікація витрат на якість та витрати на забезпечення якості у розрізі машинобудівних підприємств. На основі використання кореляційно-регресивного аналізу виявлено причинно-наслідкові зв’язки між досліджуваними показниками, побудовано економіко-математичну модель їхнього взаємозв’язку та зроблено висновок, що збільшення витрат на якість у загальних витратах підприємств несуттєво впливає на результат діяльності підприємства — обсяг реалізації продукції. Вирішальний вплив справляє перерозподіл складових витрат на якість.

Basic factors which influence quality of products are considered in this article; classification of quality charges as well as charges for providing quality within machine- building enterprises are given here. On the basis of the use of cross-correlation regressive analysis, cause and effect connections between the probed indexes have been found out and economics and mathematics model of their intercommunication has been built. On the basis of econometric equation the author has come to the conclusion that increase of charges for quality within general expenditure of an enterprise does not result the activity of the enterprise — volume of realization of products — negatively. It is redistribution of component charges on quality that is of resultant influence, and outstripping growth of expenditure on quality of innovative character plays the leading role in optimization of structure of expenditure on quality.

  1. Ткачук Л. М. Сучасні тенденції управління якістю на підприємствах України // Вісник Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка. Серія «Економіка». — 2003. — Вип. 65. — С. 101–102.
  2. Мороз О.В., Ткачук Л.М., Швейкіна Л.Я., Скуртол С. Д., Щеглова Н. В. Фактор якості в загальній моделі конкурентоспроможності вітчизняних підприємств // Економіка: проблеми теорії та практики: Збірник наукових праць.– Дніпропетровськ: ДНУ, 2001. Вип. 81. — С. 44–47.
  3. Весперіс С. З. Управління якістю продукції як основа підвищення конкурентоспроможності підприємств // Теорії мікро- та макроекономіки: Збірник наукових праць професорсько- викладацького складу і аспірантів.– Київ, 2007. Вип. 26. — С. 145–151.
  4. Лепа Н. Н. Управление конкурентными преимуществами предприятия / НАН Украины. Ин-т экономики пром-сти. — Донецк: ООО «Юго-Восток Лтд», 2003. — 296 с. 
  5. Ткачук Л. М. Управління якістю як фактор підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств // Матеріали VI Міжнародної конференції «Контроль і управління в складних системах». — Вінниця: УНІВЕРСУМ. — 2002. — С. 30–32.