Принципи і прийоми розроблення навчальних матеріалів для дистанційних курсів з урахуванням психологічних закономірностей засвоєння знань

Authors: 

Носенко Е.Л., Салюк М.А.

Дніпропетровський національний університет

Розглянуто принципи, за якими доцільно розробляти навчальні матеріали із застосуванням сучасних комп’ютерних технологій: 1) урахування закономірностей збереження інформації у семантичній пам’яті людини; 2) спирання на множинність форм репрезентації інформації у свідомості; 3) орієнтація на майбутню реальну професійну діяльність під час моделювання бази виконавчих знань.

The paper presents the description of the principles to be accounted for when designing teaching materials for the computer-assisted instruction:1) considering the regularities of the semantic human memory related to the information retention; 2) accounting for the multiple forms of mental representation of knowledge; 3) using professionally—oriented cases for developing executive knowledge.

  1. Laird P.G. Integrated Solutions to E-Learning Implementation: Models, Structures and Practices at Trinity Western University / P.G. Laird. — Online Journal of Distance Learning Administration, Volume VII, Number III, Fall 2004.
  2. Носенко Е.Л. Методичні прийоми забезпечення ефективності запам’ятовування інформації у дистанційному навчальному курсі / Е.Л. Носенко, С.В. Чернишенко. — Дніпропетровськ: Вид-во ДНУ, 2003. — 127 с.
  3. Носенко Е.Л. Формування когнітивних структур особистості засобами інформаційних технологій / Е.Л. Носенко, М.А. Салюк. — Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. — 139 с.
  4. Винославська О. В. Перетворення інформації на знання як психолого- педагогічна проблема / О.В. Винославська. // Тези доповідей Науково-практичної конференції «Нові технології навчання: психологічні проблеми» (15-16 травня 2007 р., м.Київ) — К.: Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, 2007. — С. 10–12.
  5. Кузьмінська, О. Г. Розвивальне дистанційне навчання: проектування та досвід впровадження / О. Г. Кузьмінська, // Актуальні проблеми психології: Психологічна теорія і технологія навчання. / За ред. С.Д. Максименка, М.Л. Смульсон. — К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. — Т.8. вип.6. — 332 с. — С. 146 — 156.
  6. Морзе, Н. В. Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі [Електронний ресурс] / Н.В. Морзе, О.Г. Глазунова // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2008. — № 2(6). — Режим доступу: http://www.ime.eduua. — Заголовок з екрану.
  7. Полат Е.С. Новые педагогические и информационныетехнологии в системе образования: Учеб. пособие / под ред. Е.С. Полат. — М.: Academia, 2001. — 224 с.
  8. Смульсон М.Л. Інтелектуальний саморозвиток у віртуальному освітньому середовищі: зміна парадигми / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології: Психологічна теорія і технологія навчання. / За ред. С. Д. Максименка, М. Л. Смульсон. — К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. — Т.8. вип.6. — 332 с. — С. 250 — 259.
  9. Кухаренко В.М. Дистанційне навчання. Енциклопедичне видання: Навч.-метод посіб / В. М. Кухаренко. — К.: ТОВ Редакція «Комп’ютер», 2007. — 128 с.
  10. Moore, M. G. Distance Education: a systems view / M.G. Moore, G. Kearsley. — Belmont, CA: Wadsworth, 1996. 11.Максименко С.Д. Основи генетичної психології.: Навчальний посібник / С.Д. Максименко. — К.: НПЦ Перспектива, 1998. — 220 с.