дорожній бітум

Study on the Technical Lignin Effect on the Road Bitumen Properties

The effect of technical lignin on the characteristics of road bitumen obtained by oxidation of petroleum residues (oxidized bitumen) was examined. Two samples of hydrolysis-type technical lignin, obtained as a by-product of the production of feed yeast, were used. The first sample was technical lignin purified by sieving to remove unprocessed plant material. The second sample was technical lignin, purified by sieving to remove unprocessed plant material and flotation enrichment to remove inorganic components.

Plasticizing Additive to Road Bitumens Based on High-Sulfur Brown Coal

Using the oxidation desulfurization method, a plasticizing additive for road bitumen was obtained from high-sulfur brown coal. Taking into account the need to maximize the quantity of the plasticizing additive while maintaining quality, constant conditions of the oxidative desulfurization process were selected and the influence of the main variable technological factors on it was investigated. The sample of a plasticizing additive was obtained in near-optimal conditions of the lignite oxidation desulphurization process.

Встановлення можливості одержання бітумів з нігерійських нафт

Вивчити властивості гудрону, одержаного з нігерійської нафти, та визначити методи одержання з нього дорожнього бітуму БНД 60/90. Якість бітуму повинна відповідати вимогам ДСТУ 4044-2001. Провести окиснення гудрону за температури 180 ºС за різної тривалості процесу. Результати показують, що за допомогою окиснення гудрону з нігерійських нафт за температури 180 °C, отриманий бітум не відповідав вимогам БНД 60/90 за показниками пластичності за 0º і крихкості.