заклади вищої освіти

Специфіка формування конкурентних переваг зво на основі ціннісного підходу в умовах війни

Ідентифіковано детермінанти конкурентного розвитку українських закладів вищої освіти на засадах ціннісного підходу та розкрито вплив концепції інституціоналізації маркетингу на ефективність функціонування закладів вищої освіти в умовах збурень. Досліджено конкурентне середовище закладів вищої освіти в Україні через призму аналізу конкурентних сил в секторі освіти та оцінки гостроти конкуренції в процесі обґрунтування тенденцій розвитку українського ринку освітніх послуг. Здійснено оцінювання ціннісних параметрів вибору закладів вищої освіти в умовах війни.

Заклади вищої освіти в Україні: правові аспекти їх функціонування

З’ясовано, що правовий механізм системи регулювання вищої освіти являє собою
сукупність міжнародно-правових актів, зобов’язань України, Конституції України,
законів України, підзаконних нормативних правових актів та індивідуальних актів
застосування, покликаних здійснювати регулювання правовідносин між суб’єктами
освітньої діяльності в процесі впливу на сферу освіти. Визначено, що особливостями
організаційно-правового механізму державного регулювання трансформації вищої
освіти є самостійний розвиток та інноваційна діяльність, як акцентовано в Законі

Basic Principles of Scientific Research in Higher Education Institutions: Management and Financing

The article analyzes basic principles and specifics of managing and financing research activities in higher education institutions. The state of scientific research and the sources of its financing are analyzed, problems and prospects of scientific activities are explored. The necessity of introduction and implementation of state target scientific and technical programmes, as well as procedures of state certification of scientific activities of higher education institutions is justified.

Tendencies in developing university rankings and the ways of improving them

The article is devoted to university rankings: the problems of their development, the real results of their use based on the role they fulfil in modern society. The university rankings classification according to the level of coverage of universities (international global, international regional, national, intra-university rankings), the target groups of users (rankings for applicants, for employers, for investors and financial donors, for society, general rankings), the methodology of compiling (rankings based on objective indicators, on peer reviews, mixed rankings) is developed.