Специфіка формування конкурентних переваг зво на основі ціннісного підходу в умовах війни

2023;
: cc. 212 - 231
1
Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра маркетингу і логістики
2
Національний університет «Львівська політехніка»

Ідентифіковано детермінанти конкурентного розвитку українських закладів вищої освіти на засадах ціннісного підходу та розкрито вплив концепції інституціоналізації маркетингу на ефективність функціонування закладів вищої освіти в умовах збурень. Досліджено конкурентне середовище закладів вищої освіти в Україні через призму аналізу конкурентних сил в секторі освіти та оцінки гостроти конкуренції в процесі обґрунтування тенденцій розвитку українського ринку освітніх послуг. Здійснено оцінювання ціннісних параметрів вибору закладів вищої освіти в умовах війни. Надано рекомендації щодо напрямів імплементації ціннісних параметрів вибору закладів вищої освіти в економічну модель надання освітніх послуг закладів вищої освіти.

  1. Амелін А., Фіщук В., Лаврик Я., Юрчак О., Чернєв Є., Матюшко В. (2020). Україна 2030Е – країна з розвиненою цифровою економікою. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina– zrozvinutoyu– cifrovoyu– ekonomikoyu.html#6– 2– 9 (дата звернення 10. 03. 2023).
  2. Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення 10. 03.2023).
  3. Коротков Є. О. (2023). Закон про надання комп'ютерного обладнання студентам, що отримують      стипендію        у      ВНЗ:      петиція.        Кабінет       Міністрів        України.       Електронні         петиції        –      URL: https://petition.kmu.gov.ua/kmu/Petition/View/5024 (дата звернення:23. 02. 2023).
  4. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник / О. С. Борисенко, А. В. Шевченко, Ю. В. Фісун, О. М. Крапко. – К.: НАУ, 2022. – 204 с.
  5. Мищишин О. Л., Оксюта І. В., Шаєганрад Е. П., Прокопик А. І. (2022). Виклики пандемії для прав людини //The 6th International scientific and practical conference “Science, innovations and education: problems and prospects”, CPN Publishing Group, Tokyo, Japan, 13– 15 січня 2022 р., 632 – 634.
  6. Мищишин О. Л., Шаєганрад Е. П., Прокопик А. І., Оксюта І. В. (2022). Екологічні інновації та їх застосування на українському ринку // The 7th International scientific and practical conference “International scien- tific innovations in human life”, Cognum Publishing House, Manchester, United Kingdom, 19– 21 січня 2022 р., 729– 733.
  7. Оксюта І. В., Дрималовська Х. В. (2022). Смарт – спеціалізація: вітчизняний та закордонний досвід// Території інновацій: стратегії, цінності та пріоритети (TISVP– 2022): Матеріали Міжнародної наукової конфе- ренції, Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань, Суми, 20 жовтня 2022 р., 32– 37.
  8. Освіта в реаліях війни: орієнтири міжнародної спільноти : оглядове видання (2022). / О. Локшина, О. Глушко, та ін. ; за заг. ред. О. Топузова, О. Локшиної; Нац. акад. пед. наук, Ін– т педагогіки НАПН України.Київ : Пед. думка, 66 с.
  9. Освіта України в умовах воєнного стану: за ред. С. Шкарлет (2022). Інформаційно– аналітич- ний збірник (2022). Інститут освітньої аналітики, 358. URL: https://iea.gov.ua/wp– content/uploads/2022/08/education– of– ukraine_2022.pdf. (дата звернення 10. 03. 2023).
  10. Офіційний сайт Education.ua. Education.ua URL: https://www.education.ua (дата звернення: 28. 02. 2023).
  11. Офіційний сайт Microsoft. Microsoft – URL: https://www.microsoft.com/uk– ua/ (дата звернення:02.03.2022).
  12. Офіційний сайт Київської школи економіки – URL: https://uglobal.university/ukrainian– global– university/ (дата звернення: 20.02.2023).
  13. Офіційний сайт платформи онлайн– навчання Prometheus. Prometheus. URL: https://prome- theus.org.ua. (дата звернення:25.02.2023).
  14. Рейтинги ВНЗ (2022). ОСВІТА.UA – URL: https://osvita.ua/vnz/rating/86578/ (дата звер- нення:20.02.2023).
  15. Скиба М. Є., Красильникова Г. В., Косянчук Т. Ф. (2018). Заклади вищої освіти як провайдери освітніх послуг для молоді та дорослих. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 50, 84– 88. DOI: 10.31652/2412– 1142– 2018– 50– 84– 88.
  16. Шандрівська О. Є., Оксюта* І. В. (2023). Дослідження тенденцій розвитку ринку вищої освіти в умовах війни// Менеджмент та підприємництво в Україні, 5, 1.
  17. Шандрівська О. Є., Оксюта* І. В., Сопільник Л. І. (2022). Аналіз тенденцій попиту на послуги вищої освіти в Україні // Маркетинг і логістика в системі менеджменту : тези доповідей XIV Міжнародної науково– практичної конференції, Львів, 28 жовтня 2022 р., 240–242.
  18. Юрчишена Л. В. (2020). Визначення бізнес– моделі університету на основі синтезу підходів до бізнес– моделі підприємства. Економіка і організація управління, 4 (40), 271– 284. DOI: https://doi.org/10.31558/2307–    2318.2020.4.25.
  19. Юрчишена Л.В. (2021). Формування нової парадигми вищої освіти: драйвери та економічна модель університетів. Економiка i органiзацiя управлiння, 2 (42), 142– 153. DOI: 10.31558/2307– 2318.2021.2.14.
  20. Cruz Amaran D., Guerrero M., Hernandez– Ruiz A. D. (2020). Changing Times at Cuban Universities: Looking into the Transition towards a Social, Entrepreneurial and Innovative Organization. Sustainability, MDPI, Open Access Journal, 12(6), 2536. DOI: https://doi.org/10.3390/su12062536.
  21. Halloran L., Friday C. (2018). Can the Universities of Today Lead Learning for Tomorrow? The University of the Future. URL: http://cdn.ey.com/echannel/au/en/industries/government– – – public– sector/ey– university– of– thefuture– 2030/EY– university– of– the– future– 2030.pdf. (дата звернення: 06.06.2021).