Електронні засоби виявлення вербальної маніпуляції в ЗМІ

2011;
: cc. 90 - 98
Authors: 

Н. Стасула

Національний університет «Львівська політехніка», кафедра прикладної лінгвістики

Аналізується використання вербальної маніпуляції у сучасних ЗМІ з метою впливу на поведінку та свідомість адресата, а також розглядається комп’ютерний контент-аналіз як метод виявлення вербальної маніпуляції у ЗМІ.

The analysis of verbal manipulation usage in modern media in order to influence on human behavior and consciousness and considered computer content analysis as a method of identifying verbal manipulation in the media.

  1. . Болышева Н. Н. Языковая манипуляция национальным мышлением в условиях глобализации / Н.Н. Болышева. − М.: Академия, 2005. – 111 с.
  2. Доценко Е.Л. Психология манипуляции. Феномены, механизмы, защита / Доценко Е.Л. – Волгоград, 1996. – С.56–174.
  3. Вардзелашвили Ж. Заголовок в средствах массовой информации как средство воздействия на сознание личности / Ж. Вардзелашвили: персонал. сайт / Тбилис. держ. пед. ун-т ім. С.С. Орбелиани <http://vjanetta.narod.ru/baku.html> (11.05.05)
  4. Энциклопедия методов пропаганды («как нас обрабатывают СМИ, политики и реклама») [Електронный ресурс]: – Http://glebov.ru/content/view/31/51. 4.
  5. Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості / В.Й. Здоровега: Навч. посібник: – Львів: ПАІС, 2000. – С.49–164.
  6. Іванов О.В. Компютерний контент-аналіз: проблеми та перспективи вирішення // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства / О.В. Іванов. – К: УНК «ИПСА», 2009. – Вип. 15. – 335–340 с.
  7. Матвієнко В.Я. Соціальні технології / В.Я. Матвієнко. – К.: Українські пропілеї, 2001. – 59с.
  8. Муратова М. Средства речевого воздействия в языке СМИ / М. Муратова// Русский журнал. – 27.01.2003.
  9. Чачановский А.А. Инстанция истины: СМИ и жизнь: возможности, поиск, ответственность / А.А. Чачановский. – М.: Политиздат, 1989. – С.21–123.
  10. Присяжнюк М.М. Прийоми маніпулювання свідомістю людей через засоби масової інформації / М.М. Присяжнюк. – М.: Прогресс, 1973.
  11. Паршин В.В Языковые механизмы вариативной интерпретации действительности как средство воздействия на сознание (Роль языка в средствах массовой информации) / В.В. Паршин, А.Н. Баранов. – М., 1989. – С. 46–112.
  12. Пугачев В.П. Введение в политологию. Средства массовой информации. Понятие и функции СМИ / В.П. Пугачев, А.И. Соловьев. – М.: АСПЕКТ ПРЕСС, 2000. – 352 с.
  13. Семотюк О.Л. Комп’ютерний контент- аналіз: основні завдання, сфери застосування, переваги та недоліки / О.Л. Семотюк. – Вісник Львівського ун-ту. Серія журналістики. – 2004. – Вип. 25. – С. 397–401.