Запропоновано метод формування показників властивостей продукції з використанням бенчмаркінгу, зворотного інженерного аналізу та розгортання функції якості. Показано, що, використовуючи отриману в результаті бенчмаркінгу інформацію, можна побудувати певний логічний ланцюжок від показників властивостей виробу аж до його складників та виробничих процесів і матеріалів. Розроблена структура дає можливість приймати обґрунтовані рішення щодо покращення окремого чи сукупності показників виробу, що в свою чергу забезпечить зростання в цілому його якості
***The method of forming the production property indices by dint of benchmarking, reverse engineering and quality function deployment has been suggested. It is shown that using the gained benchmarking information we could construct a certain logical chain starting from the indices of product properties and finishing with product components, production processes and materials. The developed structure enables us to make stipulated decisions concerning improvement of a certain product index or totality of them which eventually would provide the general rise in quality***
Предложен метод формирования показателей свойств продукции с использованием бенчмаркинга, обратного инженерного анализа и развертывания функции качества. Показано, что, используя полученную в результате бенчмаркинга информацию, можно построить определенную логическую цепочку от показателей свойств изделия вплоть до его составляющих частей, производственных процессов и материалов. Разработанная структура дает возможность принимать обоснованные решения относительно улучшения отдельного или совокупности показателей изделия, которое в свою очередь обеспечит рост в целом его качества
1. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів (ISO 9000:2005, IDT): ДСТУ ISO 9000:2007. – [Чинний від 2008-01-01]. – К.: Держспоживстандарт України, 2008. – 29 с. – (Національний стандарт України).
2. Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2008, IDT): ДСТУ ISO 9001:2009. – [Чинний від 2009-09-01]. – К.: Держспожив¬стандарт України, 2009. – 34 с. – (Національний стандарт України)
3. Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності (ISO 9004:2000, IDT): ДСТУ ISO 9004-2001. – [Чинний від 2001-10-01]. – К.: Держпоживстандарт України, 2001. – 55 с. – (Національний стандарт України).
4. Ашуев А.М. Бенчмаркінг та інформаційне забезпечення процесу нововведень//Зб. наук. праць Донецького державного університету. Сер.: Економіка. – 2004.-Т.5; Вип. 34: Економіка та маркетинг підприємства і території. – С. 140-146.
5. Козак Н. Бенчмаркінг як інструмент підвищення конкуренто¬спромож¬ності компанії // Управление компанией. – 2000. – № 1 – 2.
6. Camp, R.C. (1989), “ Benchmarking: the search for best practices that lead to superior performance”, Quality Progress, January, pp.62-82.
7. Vaziri, H.K. (1992), ” Using competitive benchmarking to set goals”, Quality Progress, October, pp.81-85.
8. Тибінь А.М. к.е.н., Мисик О.В. Ефективність використання бенчмаркінгу для підвищення ділової досконалості підприємства / Тернопільський державний економічний університет
9. Харрингтон Х. Дж. Бенчмаркинг в лучшем виде! 20 шагов к успеху / Х. Дж. Харрингтон, Дж. С. Харрингтон; [пер. с англ. под ред. Б. Резниченко]. – М. [и др.] : Питер, 2004. – 173 c.
10. Пустов Л.Ю. Обзор современных методик сравнения конкури¬рующих систем при разработке новых продуктов / Л.Ю. Пустов // [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://www.metodolog.ru/00919/00919.html
11. Лоренс П. Сулливан "Структурирование функции качества" (оригинал L .P.Sullivan , " Quality Function Deployment ", June 1986, pp .39-50) (http://www.deming.nm.ru/TehnUpr/StrFunKa.htm)