ТИПОФОРМУВАЛЬНІ ОЗНАКИ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО МУЗИЧНО-ЛІТЕРАТУРНОГО ЖУРНАЛУ «БАНДУРА»

2024;
: 1-8
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Sacramento Academy of Musical Arts
3
Sacramento Academy of Musical Arts

Проаналізовано типоформувальні ознаки спеціалізованого музично-літературного двомовного (українська та англійська мови) журналу «Бандура», який видавала Школа бандурного мистецтва впродовж 1981–2002 років у Сполучених Штатах Америки. З’ясовано, що виданню журналу передував випуск «Кобзарських листків» (1972–1981), які готувала Школа кобзарського мистецтва під керівництвом Миколи Чорного, починаючи з дати її заснування; вартість передплати диференціювалася залежно від двох критеріїв: регіону розповсюдження (Америка, Канада чи інші країни), кількості видань упродовж року (на рік чи поодиноке число); з першого по сімдесят четверте число часопис був квартальником, а починаючи з № 75 – піврічником, за незначним винятком всі числа виходили спареними номерами; обсяг видання змінювався за час його існування і був у межах 40–76 сторінок; з початку функціонування журналу матеріали зазвичай не поділяли на рубрики, за винятком розділів «Оголошення» та «Нам пишуть», а стала рубрикація почала оформлятися починаючи з № 69–70 (липень-грудень 1999 року); аудиторію видання становили представники бандурного мистецтва США, Канади, Польщі, Аргентини, України, як професійні музиканти, так і ті, хто навчався грати на цьому музичному інструменті. Комунікацію з аудиторією редакція підтримувала за допомогою листування через пошту, телефон, а згодом і за допомогою електронної пошти; головним редактором видання від першого числа по № 67–68 (1999 рік) був Микола Чорний (в деяких числах – Микола Досінчук-Чорний), а після його смерті, починаючи з № 69–70, – Ольга Герасименко-Олійник – визначна бандуристка, заслужена артистка України, очільниця Товариства збереження української спадщини Північної Каліфорнії. Оцифрування всіх друкованих чисел видання зроблене співавтором (Андрієм Ярмоловичем) і викладене у створеній ним групі «Bandura magazine Digital Archive» у соціальній мережі «Facebook».

  1. Bandura Magazine. Digital Archive 1981–2002 [Electronic source]. Available at https://m.facebook.com/ groups/1508066959692158/.
  2. Dutchak, V. (2018). Mystetski zdobutky bandurystiv ukrainskoi diaspory SShA [Artistic achievements of bandura players  of the Ukrainian diaspora in the USA]. Amerykanska istoriia ta polityka, 5, p. 86–95.
  3. Dutchak, V. (2019). Bandurysty ukrainskoi diaspory – vykhidtsi z Halychyny [Bandura players of the Ukrainian diaspora arenatives of Galicia]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Muzychnemystetstvo, 2 (1), p. 102–116.
  4. Dutchak, V. (2013). Bandurne mystetstvo ukrainskoho zarubizhzhia: monohrafiia [Bandur art of Ukrainian abroad: a monograph]. Ivano-Frankivsk: Foliant. 488 p.
  5. Dzhuha, I. (2018). Olha Herasymenko – yarkyi predstavytel ukraynskoi dyaspory [Olga Gerasimenko is a prominent representative of the Ukrainian diaspora]. Music magazine, 2 (64).
  6. Fisenko, T. (2019). Do pytannia pro klasyfikatsiiu spetsializovanykh vydan [To the issue of classification of specialized publications]. Obrii drukarstva, 1(7), p. 206–216.
  7. Ilchuk, A., & Yarmolovych, A. (2023, March). Vplyv i znachennia zhurnalu "Bandura" na rozvytok i zberezhennia ukrainskoi muzyky v diaspori ta v Ukraini: tsyfrovyi arkhiv zhurnalu 1981-2002 [The influence and significance of the magazine «Bandura» on the development and preservation of Ukrainian music in the diaspora and in Ukraine: digital archive of the magazine 1981–2002]. In Proceedings of the III International Scientific and Creative Conference «General and specialized piano: present and development prospect» (p. 40–43).
  8. Ivanova, O. (2010). Literaturno-mystetska periodyka v sotsialno komunikatsiinomu prostori Ukrainy pochatku XXI st. [Literary and artistic periodicals in the social communication space of Ukraine at the beginning of the XXI century]. Kyiv, 31 p.
  9. Ilchuk, A., Haladzhun, Z., & Yarmolovych, A. (2023, May). Muzychno-literaturnyi zhurnal «Bandura»: typolohichni kharakterystyky vydannia [Musical and literary magazine «Bandura»: typological characteristics of the publication]. In Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference «Innovations and features of mass media functioning in a democratic society» (p. 26–28).
  10. Karas, G. (2012). Muzychna kultura ukrainskoi diaspory u svitovomu chasoprostori KhKh stolittia: monohrafiia [Musical culture of the Ukrainian diaspora in the world time-space of the 20th century: monograph]. Ivano-Frankivsk: Tipovit, 1164 p.
  11. Kubik, О. (2020). Ansambleve bandurne mystetstvo v seredovyshchi ukrainskoi diaspory: kulturno- istorychni aspekty rozvytku [Ensemble bandura art in the environment of the Ukrainian diaspora: cultural and historical aspects of development]. Scientific notes of the National University «Ostroh Academy», series «Historical Sciences», 31, p. 220–225.
  12. Muzychno-literaturnyi zhurnal «Bandura» (1999). New York: Shkola bandurnoho mystetstva, 69–70, 62 p.
  13. Muzychno-literaturnyi zhurnal «Bandura» (2000). New York: Shkola bandurnoho mystetstva, 71–72, 70 p.
  14. Muzychno-literaturnyi zhurnal «Bandura» (2000). New York: Shkola bandurnoho mystetstva, 73–74, 70 p.
  15. Pylypenko, A. (2012). Kontent literaturnoho zhurnalu: pryntsypy modeliuvannia [Content of the literary magazine: modeling principles]. Visnyk knyzhkovoi palaty, 2.
  16. Rizun, V., & Skotnikova, T. (2008). Metody naukovykh doslidzhen u zhurnalistykoznavstvy [Methods of scientific research in journalism: teaching]. Kyiv: Press of Ukraine, 144 p.
  17. Sliusarenko, T. (2016). Bandurne vykonavstvo yak yavyshche natsionalnoi ukrainskoi kultury: avtoreferat [Bandur performance as a phenomenon of national Ukrainian culture: author's abstract]. Kharkiv, 21 p.
  18. Vaishenberh, Z., Hans, Y., & Porksen, B. (2011). Zhurnalistyka i media: Dovidnyk [Journalism and Me- dia: Handbook]. Kyiv: Tsentr Vilnoi Presy, Akademiia Ukrainskoi Presy. 529 p.