вібраційне транспортування

OPTIMAL PHASE DIFFERENCE BETWEEN LONGITUDINAL AND NORMAL OSCILLATIONS WITH PIECEWISE CONSTANT ACCELERATION DURING VIBRATORY CONVEYING

The paper is dedicated to researching vibratory conveying with longitudinal harmonic oscillations and normal oscillations with piecewise constant acceleration (two-component vibration) of conveying track in non-hopping modes of moving when particles slide without detachment from the surface when maximal normal acceleration that does not exceed the gravitational acceleration.

Optimization of vibratory conveying upward by inclined track with polyharmonic normal vibrations

The paper is devoted to the research of vibratory conveying of piece goods along an inclined track, performing harmonic longitudinal and polyharmonic normal vibrations. It is considered the conditions of reaching maximum conveying velocity at specified values of frequency and amplitude of longitudinal vibrations – the conditions of maximum dimensionless conveying velocity, depending on several dimensionless parameters in the moving modes without hopping.

Prospects of Use of Vibratory Devices with Electromagnetic Drives for Massive Piece Goods Conveying

Vibratory conveying devices with electromagnetic drive are widely used in the different branches of industry. As a rule, they deal with relatively small piece goods and are not suitable for conveying of the large massive goods with high productivity. The conveying of massive piece goods needs the using of non-hopping modes of moving in which the high velocity can be reached only in the case of non-linear vibration trajectories of the conveying track, for example elliptical trajectories.

Коефіцієнтами тертя на швидкість вібротранспортування під час еліптичних коливань

Розглянуто вплив співвідношення динамічного і статичного коефіцієнтів тертя (тертя ковзання та спокою) на безрозмірний коефіцієнт швидкості вібротранспор- тування під час еліптичних коливань у безвідривних режимах переміщення. Показано, що зі зменшенням відношення коефіцієнта тертя ковзання до коефіцієнта тертя спокою величина коефіцієнта швидкості за оптимальних параметрів горизонтального транспор- тування зменшується. Зі збільшенням кута нахилу транспортної площини це зменшення стає менш істотним і за граничних кутів підйому фактично зникає.