фізична модель

Дослідження маневреності автобусного поїзда на фізичній моделі

У статті розглянуто використання причіпного автобусного поїзда для перевезень пасажирів у великих містах. Доцільність застосування такого виду транспорту зумовлена характерними коливаннями пасажиропотоку: у години пік може працювати автобус разом із причепом, що забезпечує більшу місткість та дає змогу уникати необхідності додаткових рейсів або збільшення парку рухомого складу, а у міжпіковий період – використовуватися лише один автобус, що зменшує витрати на паливо, обслуговування та заробітну плату персоналу.

Фізичне моделювання теплових процесів повітряного сонячного колектора із турбулізаторами потоку

Виконано аналіз існуючих систем сонячного повітряного теплопостачання. Представлено фізичну модель повітряного сонячного колектора (ПСК) із додатково встановленими турбулізаторами потоку, які розміщено у повітряному каналі сонячного колектора  для покращення його теплових характеристик та ефективного використання у регіонах з помірним кліматом. Наведено енергетичні баланси для п’яти ключових елементів ПСК та записано систему балансових рівнянь. Для визначення геометричних та теплотехнічних параметрів турбулізаторів потоку записано ряд графічних залежностей.