маневреність

Дослідження маневреності автобусного поїзда на фізичній моделі

У статті розглянуто використання причіпного автобусного поїзда для перевезень пасажирів у великих містах. Доцільність застосування такого виду транспорту зумовлена характерними коливаннями пасажиропотоку: у години пік може працювати автобус разом із причепом, що забезпечує більшу місткість та дає змогу уникати необхідності додаткових рейсів або збільшення парку рухомого складу, а у міжпіковий період – використовуватися лише один автобус, що зменшує витрати на паливо, обслуговування та заробітну плату персоналу.

ГІБРИДНІ ДРОНИ З КІЛЬЦЕВИМИ ТА АСИМЕТРИЧНИМИ ПРОПЕЛЕРАМИ: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ

У статті проведено комплексний аналіз гібридних безпілотних літальних апаратів (БПЛА), оснащених кільцевими (ducted) та асиметричними пропелерами. Представлено результати експериментальних досліджень, які підтверджують переваги використання цих типів пропелерів щодо аеродинамічної ефективності, енергоефективності, зниження рівня шуму та покращення маневреності. Детально розглянуто можливість поєднання асиметричних пропелерів з кільцевими конструкціями, а також їх вплив на тягу, стабільність польоту та інші льотні характеристики дронів.