numerical experiment

Адаптивний алгоритм формування математичної моделі газотранспортної системи

Розглядається задача знаходження режимних параметрів роботи газотранспортної системи, яка зводиться до розв’язання системи рівнянь у частинних похідних методом скінченних елементів. На стійкість знаходження розв’язку суттєво впливає крок за часовою координатою. Запропоновано адаптивний алгоритм зменшення впливу величини кроків на стійкість розв’язку. Крім цього, запропоновано алгоритм зменшення часу розв’язування режимних задач способом редагування технологічних схем – моделі структури системи транспортування газу.

Математична модель сумісної роботи газосховищ. Постановка задач

Розглянуто задачу оптимізації сумісної роботи газосховищ в Західному регіоні України в складі газотранспортної системи. Поставлено на реальних даних числові експерименти для отримання попередніх оцінок потенціалу оптимізації та факторів впливу на величину таких оцінок.

The task about optimization of joint action of gas storages in the Western region of Ukraine as a part of the gas transport system is considered. Numerical experiments for receiving the previous estimates of optimization potential and factors of affect on value of such estimates are set with actual data.

Determination of electrode spacings in laboratory tanks to obtain appropriate value of electric voltage

Purpose. The aim is to study the electrical potential distribution in dimensional limited and electrically insulated volume. Мethodology. It includes numerical simulation of stationary processes in Comsol 4.3а program using DC current’s module . Results. The numerical simulation was carried out for the area of electrically insulated tank. It length was L3 = 3[m] with depth of conducting medium H = 0.4[m]. The reference areas were L10 = 10[m] and L15 = 15[m] with the same depth as the regarded tank. The reference areas represents infinite medium with conductance about 200 [S].