інструменти маркетингу

Шляхи підвищення ефективності збутової діяльності підприємств харчової промисловості України в умовах міжнародної економічної діяльності

Досліджено способи підвищення ефективності збутової діяльності підприємств харчової промисловості України в умовах міжнародної економічної діяльності. Автори розглядають сучасні тенденції розвитку цієї галузі, а також аналізують проблеми, які виникають під час збуту продукції. Дослідження охоплює аналіз різних стратегій збуту та рекомендації щодо їх використання, а також вивчення важливості побудови відносин зі споживачами та оптимізації процесів управління збутом.

Marketing communications as a necessary prerequisite for efficient work of a philharmony

The purpose of the article is to summarize the peculiarities of marketing communications in the field of culture and arts and philharmonic in particular, to consider the financial component of the activities of the philharmonic and to propose measures for its improvement. Analyze modern creative means and tools of communication marketing and adapt them for activities of philharmonic. The article investigates that organizations of the sphere of culture and arts and philharmonic society, in particular, operate in conditions of instability, great competition and uncertainty.