управління підприємством

Формування маркетингових рішень у системі управління підприємством

Висвітлено підходи до визначення сутності поняття “маркетинг”. Запропоновано процес розроблення та ухвалення маркетингових рішень на підприємстві. Сформовано послідовність оцінювання ефективності маркетингової діяльності. Запропоновано інтегральний показник оцінювання рівня такої ефективності, що охоплює показники ефективності: збуту, заходів просування, товарної політики, цінової політики та інших маркетингових заходів. Систематизовано рівні ефективності маркетингової діяльності, їхні відповідні характеристики та заходи щодо їх підвищення.

Strategic management accounting information asa basis of strategic management enterprise

In this scientific paper, by analyzing the research of domestic and foreign authors, defined the
essence of strategic management accounting as an information basis for decision-making top-level
management, which is to provide managers with all the information necessary for the management
and control of business development for the benefit of its owners and other interested partner groups
(creditors, customers, suppliers, staff, government and society). Also, the study presents the role of

Experience of accounting and analytical maintenance of “maslosoyuzom” in the first half of the twentieth century

Reveals the importance of historical research establishment and development of
accounting and analytical support for the system analysis of the current practices and current
research in the subject field of economics. Deals with the historical experience of accounting
and analytical maintenance of “Maslocoyuzom” which was a leader in the processing of milk
at Western in the first half of the twentieth century, including the structure and content of the
accounting and analytical information to support the appropriate management decisions in

Perspectives of integrated reporting

Reveals the importance of making the basic principles of international integrated
reporting, including the possibilities of transforming the economic model for the formation of
an objective financial data needed to manage financial capital. Identified deficiencies modern
standardized financial statements, including the alleged failure in her scorecard for social,
environmental and economic development.
The preconditions, problems and advantages of forming integrated reporting companies