МАРКЕТПЛЕЙС ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ

1
Національний університет "Львівська політехніка"
2
Національний університет "Львівська політехніка"

Досліджено актуальність використання сучасних інструментів цифрового маркетингу, а саме: маркетплейсу. Дано характеристику поняттю “маркетплейс”, виділено його типи, основні особливості і переваги застосування. Висвітлення його основних переваг, недоліків та особливостей застосування для розвитку електронного бізнесу. Для цього доцільно оцінити сучасний стан розвитку інтернет-платформ на вітчизняному ринку та визначити їх можливості у перспективі. Маркетплейс є типом веб-платформи електронної комерції, яка допомагає продавцям та потенційним покупцям знаходити один одного в Інтернеті, а потім взаємодіяти. Така модель однаково актуальна і для продавців товарів, і для тих, хто пропонує послуги. Наведено класифікацію лідерів цифрового маркетингу на вітчизняному ринку за чотирма категоріями: інтернетмагазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і класифайди. Маркетплейс створюється для великої кількості постачальників і споживачів. Учасники можуть взаємодіяти на рівних (коли обидві сторони – приватні особи або представники бізнесу).

Оцінено сучасний стан та перспективи розвитку маркетплейсу та його лідерів в Україні. Маркетплейс – двостороння торгова площадка, що в рази ускладнює аналітику, тому потрібно розуміти, які показники вважати для сегмента продавців, а які для користувачів, крім того, постійно врівноважувати між собою попит і пропозицію.

1. Савицька Н.Л. (2017), Маркетинг у соціальних мережах: стратегії та інструменти на ринку В2С / Н.Л. Савицька // Маркетинг і цифрові технології. – Т. 1, № 1. - С. 20-33. 2. Ілляшенко С.М. (2016), Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань: монографія. - Харків: Діса плюс, - 192 с. 3. М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О. І. Яшкіна  (2017), Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя,  за ред. М.А. Окландера. - Одеса : Астропринт,- 292 с. 4. Котлер Ф., Картаджайя Х., Сетиаван А. (2010), Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее – к человеческой душе - М. : АльпинаБизнес Букс,- 230 с. 5. Global&Ecommerce Report (2017),  available at: https://www.ecommerce-europe.eu/research/ecommerce-europe-reports. 6. Огляд  e-commerce ринку України в 2017 році  available at: https://promodo.ua/ua/blog/obzor-ecommerce-rynka-ukrainy-v-2017.html. 7. Mullis K. R. (2006), A SWOT Analysis of Walgreens in the Competitive Pharmacy Marketplace. In: Drug Store News. 2006. - №28. – P. 35–47. 8. Lee K., Ruth F. Strategy formulation framework for vocational education: integrating SWOT analysis, balanced scorecard, methodology and education criteria // Managerial auditing journal. – Vol  15, № 8. - P. 407–423. 9. Menon A. (2009), Antecedents and consequences of marketing strategy making // Journal of marketing.  - № 63. - P. 18–40. 10. Андерсон К.(2008),  Длинный хвост: новая модель ведения бизнеса / Крис Андерсон; пер. с англ. Аникеева И.С. – Москва: Вершина, 2008. – 272 с. 11. Правові аспекти організації роботи маркетплейсів available at: https://www.legalitgroup.com/pravovi-aspekty-marketplace. 12. Якою буде українська e-commerce сфера у 2018 році — прогноз EVO available at: https://nachasi.com/2018/01/11/ecommerce-ukr-2018/..