settlements

ГРАФІЧНА РЕКОНСТРУКЦІЯ ОБОРОННОГО ВАЛУ СЛОВ’ЯНСЬКОГО ГОРОДИЩА ІІІ У МІСТІ КОРОСТЕНЬ (ЗА АРХЕОЛОГІЧНИМИ ДАНИМИ)

Розглянуто історію дослідження фортифікацій, проаналізовано
напрацювання археологів другої половини ХХ – ХХІ ст., котрі вивчали конструкції
оборонних ліній городищ ІХ–ХІІІ ст. на теренах Київської Русі: П. Раппопорта, М.
Кучери, Ю. Моргунова та архітекторів В. Шперка (друга половина ХІХ ст.) та В.
Лук’яненка (ХХІ ст.).
Проаналізовано матеріали про городище ІІІ на території сучасного м.
Коростень на Житомирщині, які опублікували І. Самойловський та Б. Звіздецький. На
основі цих даних, а також за аналогіями з досліджених пам’яток на території

ГРАФІЧНА РЕКОНСТРУКЦІЯ ОБОРОННОГО ВАЛУ СЛОВ’ЯНСЬКОГО ГОРОДИЩА ІІІ У МІСТІ КОРОСТЕНЬ (ЗА АРХЕОЛОГІЧНИМИ ДАНИМИ)

Розглянуто історію дослідження фортифікацій, проаналізовано напрацювання
археологів другої половини ХХ – ХХІ ст., котрі вивчали конструкції оборонних ліній городищ
ІХ–ХІІІ ст. на теренах Київської Русі: П. Раппопорта, М. Кучери, Ю. Моргунова та
архітекторів В. Шперка (друга половина ХІХ ст.) та В. Лук’яненка (ХХІ ст.).
Проаналізовано матеріали про городище ІІІ на території сучасного м. Коростень
на Житомирщині, які опублікували І. Самойловський та Б. Звіздецький. На основі цих даних,

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТА НАПРЯМКИ РЕНОВАЦІЇ СІЛЬСЬКИХ ПОСЕЛЕНЬ УКРАЇНИ

У представленій статті висвітлено  основні напрямки розвитку українських сільських поселень протягом ХХ ст.,  культурно-побутову інфраструктуру та архітектурно-планувальні вирішення поселень. Висвітлено проблеми напрямки їх вирішення у сучасному розвитку сільських населених пунктів України.  

TERRITORIAL DISTRIBUTION OF COMPOSITIONAL AND STYLISTIC TYPES OF HOUSES OF THE RAILWAY STATIONS OF HALYCHYNA AND BUKOVYNA

The buildings of the railway stations in external spatial and plastic lineament are investigated, their composition and stylistic types are formulated, as well as the methods of their location on the territory of Halychyna (Galicia) and Bukovyna (Bukovina) in Ukraine are analyzed. Attention is drawn on importance of maintenance of these railway stations as a ponderable inheritance of building culture of these regions.