Оцінювання задоволеності споживачів якістю продукції та вироблення способів її поліпшення

2011;
: pp. 125-129
1
Lviv Polytechnic National University
2
Department of Medical Informatics, Danylo Halytsky Lviv National Medical University
3
Lviv Polytechnic National University, Ukraine

Developed the assessment order of consumers satisfaction by product quality using fuzzy inference algorithm of Mamdani, which enables to predict the impact of quality indicators changes on quality of product in general and customer satisfaction of product quality.

1. Коваль А.А. Логіко-лінгвістичні моделі в нечітких системах / Коваль А.А. // Проблеми програмування. – 2008. – № 2–3. С. 375 – 378.

2. Леоненков А.В. Нечеткое моделирование в среде MATLAB и fuzzyTECH / [А.В. Леоненков]. – БХВ-Петербург, 2005. – 736 с. 

3. Борисов А.Н. Принятие решений на основе нечетких моделей / [Борисов А.Н., Крумберг О.А., Федоров И.П.]. – Рига: Зинатне, 1991. – 162 с.