Процедура розгляду скарг щодо порушень академічної доброчесності та публікаційної етики

Процедура розгляду скарг редколегією

1. Подання скарги

  • Скарга може бути подана автором, рецензентом, читачем або будь-яким іншим учасником наукової спільноти.
  • Скарга повинна бути подана у письмовій формі (електронною поштою на адресу редакції журналу) та містити:
    • чіткий опис суті порушення;
    • докази (посилання на джерела, копії документів, витяги з текстів тощо);
    • контактні дані заявника.

2. Первинний розгляд

  • Скаргу реєструє відповідальний секретар редколегії.
  • Головний редактор проводить попередній аналіз скарги та визначає, чи стосується вона питань академічної доброчесності та публікаційної етики.
  • У разі недостатності даних заявник може бути запрошений надати додаткові матеріали.

3. Розгляд скарги редколегією

  • Скарга передається на розгляд редколегії.
  • Редколегія розглядає:
    • характер порушення (плагіат, фальсифікація даних, подвійна публікація, неправомірне авторство, порушення процедури рецензування тощо);
    • масштаб і наслідки порушення;
    • наявні докази.
  • При потребі залучаються незалежні експерти.

4. Прийняття рішення

Редколегія може ухвалити одне з рішень:

  • Відхилити скаргу (якщо вона необґрунтована або не підтверджена доказами).
  • Зробити зауваження авторам та зобов’язати виправити помилки.
  • Відхилити статтю (якщо порушення виявлене на етапі розгляду).
  • Відкликати вже опубліковану статтю (з відповідною офіційною публікацією про відкликання).
  • Повідомити наукову установу чи роботодавця автора про зафіксовані порушення.
  • Відмовити автору в подальших публікаціях у журналі протягом визначеного часу (санкція).

5. Повідомлення сторін

  • Автор(и) та заявник отримують письмове повідомлення про результати розгляду.
  • У разі відкликання статті на сайті журналу публікується повідомлення із зазначенням причин.

6. Апеляція

  • Автор або заявник мають право подати апеляцію протягом 30 днів з моменту отримання рішення.
  • Апеляція розглядається головним редактором та, за потреби, членами редколегії чи зовнішніми експертами.

7. Принципи процесу

  • Прозорість - процедура чітко регламентована і доступна для ознайомлення на сайті журналу.
  • Конфіденційність- особи, які подають скаргу, та рецензенти залишаються анонімними (за їхнім бажанням).
  • Неупередженість-рішення ухвалюються колегіально, з урахуванням усіх доказів.

Відповідність міжнародним стандартам – процедура базується на принципах COPE (Committee on Publication Ethics).