цілі

PROJECT MANAGEMENT & CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE INFORMATION TECHNOLOGY SECTOR: CORE CATEGORIES, OBJECTIVES, AND SCOPE

Purpose. This study explores the integration of Project Management (PM) and Corporate Social Responsibility (CSR) to enhance business sustainability and ethical practices, particularly in the IT sector. While PM focuses on efficiency, CSR ensures alignment with social, environmental, and governance principles. The research aims to classify and compare the core categories, objectives, and scope of PM and CSR, offering a structured framework for their integration.

Системний підхід до вибору консолідованої інформації в управлінні

Розглянуто системний підхід до визначення консолідованої інформації для ефективного управління екологічною безпекою міста. Запропоновано використання системи цілей управління екобезпекою міста та їхнього системного аналізу. Визначено консолідовану інформацію для управління екобезпекою міста, структуру управлінських дій та їхніх можливих виконавців.

Development of Exports of Knowledge-intensive Services as a Catalyst for Innovation

At the present stage, the knowledge-intensive services sector is one of the key drivers of the global knowledge-based economy. Knowledge-intensive services cover a wide range of market, finan- cial, high-tech, social and other services based on the knowledge and experience of highly qualified specialists. This type of services acts as a catalyst for innovation activities of organizations based on an organic combination of production processes, research and development activities and consumer needs.