Comparison of the maximum acceleration of a passenger car on selected pavements in wintertime

2012;
: ст. 34 – 38
Authors: 

Walus Konrad J.

Poznań University of Technology

Взимку кінематичні характеристики руху визначаються мінливими зовнішніми умовами та умовами навколишнього середовища, які впливають на коефіцієнт тертя. Зовнішні фактори впливають на площу контакту колеса з дорогою двома способами: через зміну властивостей поверхні та через вплив на механічні властивості самої шини. Зміна параметрів взаємодії шини з поверхнею призводить до зниження отриманого прискорення і, отже, збільшення гальмівного шляху транспортного засобу. Подано результати експериментальних досліджень інтенсивного гальмування взимку на двох різних поверхнях у різних станах.

1. A. Ali, M. Hosseini, B.B. Sahari, A Review of Constitutive Models for Rubber-Like Materials // American J. of engineering and Applied Sciences 3, 232-239, 2010. 2. Anioła M., Kurek J., Lewandowski A., Garszczyński J., Hamowanie samochodu osobowego w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa wywołanego zmianą stanu nawierzchni, konferencja „Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” 2000. 3. Gillespie T. D.: Fundamentals of Vehicle Dynamics. Society of Automotive Engineers, Warrendale, 1992. 4. Grzesikiewicz W., Pokorski J., Modelowanie przyczepności hamowanego koła, II International conference „Modelling and symulation of the friction phenomena in the phisyical and technical systems” „Friction 2002”, Warszawa 2003, s. 87-94. 5. Klein-Paste A., Sinha N. K. Comparison between rubber–ice and sand–ice friction and the effect of loose snow contamination // Tribology International 43, 1145-1150, 2010. 6. Lewandowski A., Kędziora K., Waluś K. J., Dudziak M., Howil K., Measurements of motorcycle accelerations // XVI EVU – Conference Uncertainty in Reconstruction of Road Accidents, Kraków 8-10 listopada 2007, 7. Lewandowski A., Waluś K. J., Dudziak M., Experimental evaluation of dynamical measurements accuracy basing on the length of breaking distance of a motor car, Machine Dynamics Problem 2006. – Vol. 30, No 2, p. 96-102, 8. Parsons W., Hysteresis and adhesion of a semicrystalline polymer, Polymer, Volume 28, Issue 7, June 1987, Pages 1133-1138. 9. Patel N., Edwards C., Spurgeon S. K., Tyre-road friction estimation – a comparative study // Journal of Automobile Engineering Vol 222 No D12, December 2008, p. 2337-2352. 10. B.N.J. Persson, On theory of rubber friction, Surface Science 401, 445-454, 1998. 11. Pinnington R. J., Rubber friction on rough and smooth surfaces // Wear 267, 2009, 1653-1664. 12. Wicher J., Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności. – Warszawa, 2012.