АДАПТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ ПАРАМЕТРІВ РУХУ ПОВІТРЯНОГО СУДНА У РЕЖИМІ ДОТРИМАННЯ ЗАДАНОЇ ПОСАДКОВОЇ ТРАЄКТОРІЇ

Автори:
1
Vinnytsia National Technical University

Зростання інтенсивності повітряного руху, обумовлене постійною розробкою значної кількості нових типів повітряних суден (ПС) та їх інтенсивна експлуатація, з однієї сторони та гарантування необхідного рівня безпеки з іншої сторони, вимагають невпинного вдосконалення систем організації та керування повітряним рухом, стимулюють модернізацію та створення нових типів обладнання радіотехнічного забезпечення безпеки польотів. У даній роботі об'єкт дослідження являє собою процеси перетворення інформаційних сигналів у кутомірному каналі радіотехнічної системи посадки ПС, а її мета спрямована на досягнення підвищеної точності кутових вимірювань та їх достовірності методами вторинної обробки сигналів, заснованих на базових положеннях теорії оптимальної лінійної дискретної фільтрації Калмана. Показано, що одним з можливих шляхів досягнення поставленої мети може бути використання полімодельної моделі руху ПС, доповненої взаємодіючою логікою стохастичного типу як ефективного, відносно простого ресурсозберігаючого інструменту подолання апріорної невизначеності щодо умов та режиму польоту. Наведені міркування щодо адекватності застосовуваних типів моделей для опису фіксованої траєкторії заходу ПС на посадку. Розглянуті питання апроксимації нелінійних залежностей у кутомірному каналі посадкового радіолокатора у процесі зміни координатної системи. Наведена методика виконання обчислювального експерименту за методом Монте–Карло з використанням обчислювального середовища системи моделювання LabView. Отримані результати доказують ефективність полі-модельного методу побудови фільтра, адаптованого до потреб посадкового процесу та відсутності розбіжностей щодо регламентованих норм до точності вимірювання кутових координат ПС.