багатоагентна система

Ігрова координація стратегій мультиагентних систем

Досліджується проблема координації стратегій мультиагентних систем на основі моделі стохастичної гри з локальними зв’язками. Розроблено ігровий рекурентний метод та алгоритм формування узгоджених стратегій агентів в процесі мінімізації функцій середніх програшів. Виконано комп’ютерне моделювання стохастичної гри для побудови карти скоординованих стратегій. Досліджено вплив параметрів моделі на збіжність ігрового методу.

Multi-agent Coordination with Deferred Asynchronous Messaging in a Distributed Coordination Space

A method of multi-agent coordination with deferred asynchronous messaging in a distributed coordination space has been proposed. The method has been based on the concept of multi-agent conditional interaction. The method has used 1) a distributed coordination space in which agents move, 2) the rules of state transitions for the coordination space nodes depending on the movements of agents, 3) the rules of agents move and state transitions depending on the states of the coordination space nodes, 4) a multi-agent coordination game based on the coordination space and the rules.

Coscheduling Spatial Self-organization and Distributed Data Collection in Multi-agent System

The problem of coscheduling spatial self-organization control processes and distributed data collection processes in a multi-agent system has been considered. The goal of coscheduling is to find and use the possibilities of functional coordination of these processes and increase the efficiency of the multi-agent system due to their parallel execution. An analysis of the main features of spatial self-organization tasks that affect the solution of the problem of coscheduling has been carried out.

Самоорганізація стратегій у грі переміщення агентів

Розроблено стохастичну ігрову модель самоорганізації стратегій стохастичної гри мобільних агентів у вигляді циклічних поведінкових патернів, які складаються із узгоджених стратегій переміщення агентів у обмеженому дискретному просторі. Поведінковий патерн багатоагентної системи є візуалізованою формою впорядкованого пере- міщення агентів, яка виникає із їх початкового хаотичного руху в ході навчання стохастичної гри.

Патерни самоорганізації стратегій у грі мобільних агентів

Розглянуто актуальну проблему самоорганізації стратегій стохастичної гри багатоагентної системи. Проявом самоорганізації є формування скоординованих поведінкових патернів групи мобільних агентів, наділених здатністю переміщуватися в обмеженому дискретному просторі.

Distributed Adaptation of the Functional Integration Structure of a Multi-agent System in a Dual-tasking Environment

The paper considers the problem of distributed adaptation of the functional integration structure of a multi- agent system in a dual-tasking environment from the point of view of organizing multi-agent search and use of the functional emergence effect provided by different structures of functional integration. The considered problem belongs to a wider class of problems of structural adaptation and self-organization.

Consensus control of multi-agent systems with input delays: a descriptor model approach

This paper addresses the consensus control design for multi-agent systems with input time delay, which is unknown but bounded.  Descriptor transformation is used to obtain a model without delay for closed-loop individual agent.  The sufficient conditions for global consensus under directed communication topology are identified using Lyapunov--Krasovskii functional.  To analyze the stability of the networked multi-agent system based on the relationship between the agents the Lyapunov function method using corresponding comparison system is used.  The effectiveness of the proposed control des