CRM-система

Використання CRM- і CDP-технологій для побудови ефективних клієнтоорієнтованих рішень у бізнесі

Досліджено роль та практичне застосування CRM-систем і платформ клієнтських даних CDP у формуванні клієнтоорієнтованих бізнес-стратегій в умовах цифрової трансформації та зростаючої конкуренції. Особливу увагу приділено структурним та функціональним відмінностям між CRM і CDP, а також потенціалу їх синергійної інтеграції. Наголошено, що CRM-системи орієнтовані насамперед на організацію та автоматизацію поточних взаємодій із клієнтами, управління процесами продажу та підвищення якості обслуговування завдяки використанню операційних даних.

Software Service for Optimization of the Work Processes in Law Firms

The paper presents the stages of creating a software service for optimizing law firms' work processes and examines its operation's effectiveness. The relevance of development is due to the need to increase the efficiency of work done in conservative spheres such as the law segment.

The authors focus on considering the essential components of the designed system. The main operation algorithms have been presented, and the effectiveness of their development has been proved. A comparison has been made, and the prospects for developing optimization services have been emphasized.

Implementation of marketing concepts into supply chain management

The integration of strategic marketing approaches, particularly, in the sales unit of the supply chain, into other functional areas such as logistics and financе, in order to minimize target conflicts and achieve competitive advantages is substantiated in the article. The use of marketing – logistics approach to supply chain management is actualized. A critical review of modern marketing concepts is presented.