професійна компетентність

COMPARATIVE ASSESSMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCIES OF EDUCATIONAL STANDARDS OF INFORMATION AND MEASUREMENT TECHNOLOGIES SPECIALTY

National education standards are documents that define expected educational achievements, knowledge, skills, and competencies. These standards may vary between countries and regions, but they are important to ensure the quality of education and comparability between different education systems. An important element of each education standard is the definition of professional competencies to be acquired. The formation of such competencies should be carried out with the involvement of the main stakeholders.

Управління професійним становленням майбутнього менеджера на початковому етапі університетської освіти

У статті здійснено аналіз структури процесу професійного становлення майбутніх менеджерів, визначено складові характеристик майбутнього фахівця, що забезпечують ефективне управління професійним становленням. Схарактеризовано зміст навчальної дисципліни «Університетська освіта та академічне письмо» як важливої складової управлінського процесу професійного становлення майбутніх менеджерів. На основі аналізу літературних джерел визначено критерії професійного становлення студента.

Integration of Natural Sciences Content Into Professional Training of Future Doctors

The article deals with the problem of integration of natural sciences content into professional training of future doctors. The aim of the article is defined as methodological substantiation of the expediency of integration of natural sciences content into the professional training of future healthcare professionals.

Systematic approach to the fundamental training of managers as prerequisite for the formation of professional competence

 The article deals with the scientific and methodological approaches to the creation of knowledge in fundamental subjects during the training for the Bachelor’s degree in Management. It represents the author's interpretation of the systematic approach to the formation of high-quality professional knowledge through the basic education.