урегулювання конфлікту

Управління конфліктами як компетенція соціального менеджера

Досліджено сутність і місце конфлікту в системі соціальних суперечностей, його види та функції. Актуалізовано затребуваність конфлікт-менеджменту, як нової компетенції майбутніх соціальних менеджерів в умовах війни. Конфліктологічна компетентність розглядається як складова соціально-психологічної і комунікативної компетентності, а також як окремий вид професійної компетентності. Доведено, що конфліктна компетентність є характеристикою обізнаності фахівця в конфлікті, її здатності ідентифікувати конфлікт, прогнозувати, попереджувати і вирішувати незалежно від способів їх формування.

Relationship Between Conflict Management Strategies and Economic Growth of Organisation

Conflicts are considered to be the most unpredictable issues in organisations. It is mainly associated with the opposing of ideas and actions which results in causing a hostile state among the members that affects the performance of the organization. Hence, it is imperative for the organization to develop conflict management strategies for avoiding conflicts that can support in its growth. The aim of the following study is to evaluate the relationship between the conflict management strategies and economic growth of the organisation.

The Model of Information Protection Management in Telecommunication Systems

It is proposed and studied the model of conflict interaction of objects and subjects of cyberspace based on the principles of construction discretionary access control models in information and telecommunication systems. The model can provide information security system in the form of Euclidean product of sets, which components are elements of information security. Cyberspace is defined as the Euclidean metric.