Проєктування та візуалізація паковань для настільних ігор

2025;
: cc. 80 - 89
1
Інститут поліграфії та медійних технологій НУ «Львівська Політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка» Інститут поліграфії та медійних технологій
3
Національний університет «Львівська політехніка» Інститут поліграфії та медійних технологій
4
Національний університет «Львівська політехніка» Інститут поліграфії та медійних технологій

У статті висвітлено процес проєктування, конструювання та візуалізації паковання для настільних ігор із використанням сучасних комп’ютерних техно­логій. Розроблено два види паковання різних розмірів, оптимізовані з урахуванням ергономічних, естетичних та функціональних вимог. Здійснено аналіз основних критеріїв вибору габаритів і конструктивних особливостей паковання, які забезпечують зручність зберігання, транспортування та експлуатації. Показано переваги використання програмного середовища PackMage CAD для побудови роз­горток, нанесення текстур, підготовки макетів до друку та перевірки взаємодії елементів конструкції у тривимірному просторі.
Розроблений дизайн паковання базується на принципах візуальної гармонії, мінімалізму та інформаційної насиченості, що сприяє підвищенню конкуренто­ спроможності продукції на ринку. Особливу увагу приділено поєднанню кольорів, вибору матеріалів і композиційних рішень, які формують цілісний образ настільної гри як бренду.
Для створення фотореалістичної візуалізації застосовано програму Blender, що дозволило змоделювати матеріальні властивості паковання, освітлення сцени та тіньові ефекти. Отримані результати демонструють взаємозв’язок між технічними параметрами, естетичним оформленням і функціональністю конструкції. Практична значущість роботи полягає у можливості використання запропонованих рішень у навчальному процесі та промисловому виробництві паковань для настільних ігор.
Запропонована методика поєднує традиційні принципи дизайну з сучасними засобами 3D­моделювання, що сприяє підвищенню ефективності процесу проєктування, скороченню часу розроблення та покращенню якості кінцевого виробу.

  1. Як розробити настільну гру [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvitoria. media/experience/yak-rozrobyty-nastilnu-gru/.
  2. DIY: Як зробити власні настільні ігри [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https:// gavial.com.ua/diy-yak-zrobyty-vlasni-nastilni-ihry.
  3. Дизайн паковання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://socialism.com.ua/ua/ servicedescription/93-dizayn-pakuvannya.html.
  4. Розробка паковки: від А до Я. Все, що вам потрібно знати [Електронний ресурс]. – Ре- жим доступу: https://creative.univest.ua/uk/2019/03/01/rozrobka-pakuvannya-vid-a-do-ya- vse-shho-vam-potribno-znati/.
  5. Klimchuk, M., Krasovec, S. Packaging Design: Planning, The Brand, and the Structure. – London: Laurence King Publishing, 2020. – 240 p.
  6. PackMage CAD Software: Official Site [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https:// www.packmage.com (дата звернення: 06.10.2025).
  7. Blender Foundation. Blender 3D: Open Source Software for 3D Modelling [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.blender.org.
  8. Robertson, G. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf. – Hoboken: John Wiley & Sons, 2023. – 352 p.
  9. Овсянніков Д. О. Дослідження якості виготовлення паковань для настільних ігор: магіс- терська кваліфікаційна робота / наук. кер. М. С. Кадиляк. — Львів : Нац. ун-т «Львівсь- ка політехніка», Ін-т поліграфії та медійних технологій, каф. ПТП, 2024. — 80 с.