КОНКУРСНИЙ ДИЗАЙН ЗА ЗАВДАННЯМИ РЕАЛЬНИХ ЗАМОВНИКІВ В АРХІТЕКТУРНІЙШКОЛІ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНЬОГО

1
Department of Architectural Environment Design Lviv Polytechic National University
2
Кафедра дизайну архітектурного середовища Інституту архітектури Національного університету «Львівська політехніка»
3
Senior Lecturer of the Department of Architectural Environment Design Lviv Polytechnic National University

У статті висвітлено місце конкурсного дизайну за завданнями реальних замовників в навчальному процесі студентів Львівської архітектурної школи на кафедрі дизайну архітектурного середовища і, зокрема, аналіз ідей студентських творчих колективів на
кращу ескізну пропозицію нового архітектурного вирішення та розширення функцій торгового центру “Панорама” в м. Одеса. Ці проєкти цінні тим, що вирішувалися не лише за одним аспектом – пропозицією тільки типологічних, просторових, функціональних або
архітектурно-естетичних ідей, а врахуванням усіх їх загалом – синкретично.

Proskuryakov, V.I., 2019. About futuristic projects of Prykarpatsk - the last city of the future in the independ-ent Ukraine of the 21st century Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", Arkhitektura, Tom 1, Specvypusk 2, pp. 50-51.
Proskuryakov, V.I., 2018. On the way towards architectural educationand profession of the future. 15 years' anniversary of the department of architectural environment design - in place of the report. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", Arkhitektura, 895, pp.8-9.
Proskuryakov, V.I., Goy, B.V., Proskuriakov, O.V., 2013. New public forum of Ternopil. Lʹviv: Vydavnytstvo Lʹvivsʹkoyi politekhniky.
Proskuryakova, G., Kordunyan, O., Proskuriakov, O., 2006. Conceptual educational design as a method of research of architectural buildings and heritage of world-famous masters of architecture and design. Tradytsiyi ta novatsiyi u vyshchiy arkhitekturno-khudozhniy osviti, 1, 2, 3, pp.218-222.
Proskuryakov, V., 2017. Wyniki dydaktyczno-naukowego proektowania budynkow publicznej we Lwowie I w Kielcach. Przez szkoly architektonicznej Politechniki Lwowskej s Politechniki Swietokrzyskej. Monografia: Zabudowa na obszarach zurbanizowanych, zagrozonych; oraz trudnych: Kielce. s.11-19
Proskuryakov, V., Proskuriakov, O., 2021. Architectural and scenographic ideas of Y. Lysyk in educational design of Lviv architectural school (on the example of the activity of the Department of Architectural Environment Design). Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", Arkhitektura, Vol. 3, ISSU 1, pp.109-116.
https://doi.org/10.23939/sa2021.01.109
Proskuryakov, V., Goy, B., 2013. The educational exploring, educational contest, contesting projecting experience of Lviv architectural school in 2013. Srodowisko Mieszkaniowe: dom i osiadle jutra, czesc II, 12/2013, рp.92-98.
Proskuryakov, V.I., Voronkova, I.S., 2013. Educational - research designing as a method of typology development of library buldings by architectural schools of Lviv and Kielce Polytechnics. Structure and environment, vol. 5, pp.5-10.
Proskuryakov, V., I., Cherkes, B., S., 2007. International conceptual design as a method of generating progressive ideas in the architecture of modern Ukraine (on the example of the results of the Ukrainian-Austrian project seminar "Portopolis. Odessa 2005"). Regional'nyye problemy arkhitektury i gradostroitel'stva. 9 - 10, pp.651-662.
Proskuryakov, V., Ivanov-Kostetsky, S., Fitio, A., Anisimova, M. 2021. Architectural, economic and mental factors of the revival of historical indastrical facilities in the context of the formation of territotical communities of Ukraine (on the example of the renovation of a salt factory in Drohobych). Architectural studies/ Arkhitekturni doslidzhennya, Volume 7, №1, рp.66-77.
https://doi.org/10.23939/as2021.01.066
Proskuryakov, V., Goy, B., 2008. Competitive design in the architectural school as a component of the formation of national education of the future. Naukovo-metodichnii zbirnik "Tehnologii navchannya" NU GVP, pp.361-373.