ТРЕНУВАННЯ НЕЙРОМЕРЕЖІ ДЛЯ СТИЛІЗАЦІЇ ЗОБРАЖЕНЬ

1
Lviv Polytechnic National University
2
National University "Lviv Polytechnic"
3
Department of Media Technologies, Publishing and Graphic Systems Ukrainian Academy of Printing

У роботі запропоновано покращити візуалізацію робіт дизайнерів та архітекторів за рахунок підвищення ілюстративності та стилізованості зображень за допомогою програм на основі штучного інтелекту. Генерування стилізованих зображень проведено із застосуванням датасету графічних малюнків Т. Г. Шевченка. Проведено навчання нейромережі з відкритим кодом Stable Diffusion за допомогою Dreambooth на базі платформи Google Collab. Оригінальністю роботи є те, що для отримання стилізованих креативних зображень, як запит, застосовували уривки з віршів Кобзаря. Використання нейронних мереж в якості віртуальних помічників прискорить творчий процес дизайнерів та архітекторів і дозволить генерувати зображення у власному стилі.

Colab notebook for TheLastBen / fast-stable-diffusion. Retrieved from https://colab.research.google.com/drive/1-qeon9tJW1RjXOJldpXYQECv2TJV9QTP.

Google Colab або Google Colaboratory: shcho tse take. Retrieved from https://www.hwlibre.com/uk/google-colaboratory.

Hachman Mark. (2022). The new killer app: Creating AI art will absolutely crush your PC. Retrieved from https://www.pcworld.com/article/916785/creating-ai-art-local-pc-stable-d....

Stable Diffusion Repository on GitHub. (2022). CompVis – Machine Vision and Learning Research Group, LMU Munich. Retrieved from https://github.com/CompVis.

Turing Alan М. (1950). Computing Machinery and Intelligence. Mind, LIX (236): 433–460. doi:10.1093/mind/LIX.236.433. https://doi.org/10.1093/mind/LIX.236.433

Bozhko T., Arefiev V. (2023). Neironni merezhi yak instrument hrafichnoho dyzainu. Visnyk KNUKiM. Seriia «Mystetstvoznavstvo», (48), 125–135. https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282475

Zaitseva V. I. (2021). Khudozhnia stylizatsiia yak osnovnyi vyrazhalnyi zasib u riznykh zhanrakh obrazotvorchoho mystetstva. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv : nauk. zhurnal. № 2, 165-169. https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240002

IPro Action. (2015). Kartyny Tarasa Shevchenka. Retrieved from https://taras-shevchenko.com.ua/ua/roboty_list/spisok-hudozhnih-robit.htm.

Mykhailenko V. Ye. (2012). Stylizatsiia pryrodnykh form u hrafichnomu dyzaini ta reklami : formotvorchi aspekty / V. Ye. Mykhailenko, S. V. Pryshchenko // Tekhnichna estetyka i dyzain. –Vyp. 11, 121–129.

Surovyi Yu. M. (2023). Zastosuvannia mashynnoho navchannia neiromerezhi dlia heneruvannia zobrazhen u dodrukarskykh protsesakh : mahisterska dysertatsiia na zdobuttia osvitnoho stupenia «mahistr» : spets. 186 «Vydavnytstvo ta polihrafiia» / Yu. M. Surovyi. Ukrainska akademiia drukarstva. ‒ Lviv, 78.

Tsokota V. R. (2022). Pidkhody do testuvannia rivnia ta riznovydu shtuchnoho intelektu. Humanitarian Aspects of Digital Society. Kharkiv, 28–30. Retrieved from https://library.pp-ss.pro/index.php/ndippsn_20221208/article/view/tsokot....

Shevchenko T. H.(2014). Kobzar / Taras Shevchenko. – Kh. : VD «Shkola», 576.