ДАЙДЖЕСТ СУЧАСНИХ НЕСТАЦІОНАРНИХ ОБ’ЄКТІВ ДЛЯ ТЕАТРАЛЬНО-ВИДОВИЩНОЇ І КУЛЬТУРНО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1
Національний університет "Львівська політехніка"
2
associat professor, Ph.D.arch. of Architecture and Design
3
Національний університет „Львівська політехніка”, кафедра дизайну архітектурного середовища

Нестаціонарні об’єкти для театрально-видовищної і культурно-просвітницької діяльності можуть бути актуальними не тільки під час роботи в зонах видобутку корисних копалин, сільгосп регіонах, рекреаційних і курортних районах, під час національних, релігійних, сезонних і інших свят в мирний час. В них, безперечно, є потреба і зараз, під час відновлення зруйнованого війною, і після перемоги над рф. Що доведено не тільки дослідженнями, пошуковим і прикладним проєктуванням на кафедрі ДАС, а і використанням досвіду проєктування і будівництва таких споруд закордонними архітекторами.

У відновленні країни у культурній галузі важливими об’єктами можуть стати нестаціонарні будівлі і споруди для театрально-видовищної і культурно-просвітницької діяльності, використання яких можна розпочати ще під час воєнних дій. Також такі будівлі будуть актуальними і після війни.

Наукова і проєктна діяльність кафедри ДАС по дослідженню будівель і споруд мобільного, пересувного, збірно-розбірного характеру спиралася як на досвід співробітників і студентів кафедри, так і на проєктні пошуки і реалізації європейських і заокеанських архітекторів.

Для театрально-видовищних і культурно-просвітницьких завдань в умовах війни в Україні і після перемоги над рф, під час відновлення всього зруйнованого можна і слід використати розробки викладачів і студентів кафедри ДАС та закордонних архітекторів, особливо тих, що були апробовані у реальних видовищних і культурно-просвітницьких заходах. А це – збірно-розбірні майданчики, збірно-розбірні возимі естради і пересувна театрально-видовищна споруда, тимчасові павільйони, простори і ін.

Таким чином, впровадження нестаціонарних об’єктів є актуальним та перспективним напрямком, який дозволить ефективно використовувати ресурси для відновлення та розвитку культурної галузі в умовах сучасних викликів.

AEU, (2019). Itinerant Museum of Memory and Identity of Montes de María. Джерело: Comité International pour la Protection des Droits de l’Homme [CIPDH]. Доступно: <https://www.cipdh.gob.ar/memorias-situadas/en/lugar-de-memoria/museo-iti...

Architecture for humans, (2019). The Yellow Pavilion. Джерело: Architecture for humans. Доступно: <https://www.architectureforhumans.com/the-yellow-pavilion/>

Atelier Archmixing, (2016). Xintiandi Temporary Reading Pavilion. Джерело: Divisare. Доступно: <https://divisare.com/projects/382723-atelier-archmixing-xintiandi-tempor...

Freecell Architecture, (2014). PXSTL. Джерело: Architizer. Доступно: <https://architizer.com/projects/pxstl-lots/>

Proskuryarov, V., (2020). Designing the Architecture of the first Ukrainian national theater pavilion for the world exhibition. Architectural Studies, 6(1), 120-127. Доступно: <https://arch-studies.com.ua/uk/journals/tom-6-1-2020/tvoryennya-arkhitye... [Дата звернення 20 березня 2024]. https://doi.org/10.23939/as2020.01.120

Proskuryarov, V., Yamach Y., (1992). La scene dans La Rue. La scene. №3. 34.

Sugi, T., Hirai, N., Nitta, B., (2015). In the Loop. Джерело: Archello. Доступно: <https://archello.com/it/project/in-the-loop>

URZUA SOLER Arquitectos, Alarcón, F., (2018). Green Village Pavilion Lollapalooza Chile 2018. Джерело: ArchDaily. Доступно: <https://www.archdaily.com/931218/green-village-pavilion-lollapalooza-chi...

Vallo, M., Sadovský, O., Lepej, M., (2009). BA_LIK / Vallo Sadovsky Architects. Джерeло: ArchDaily. Доступно: <https://www.archdaily.com/34207/ba_lik-vallo-sadovsky-architects>

Климко, З., (2018). До питання творення архітектури українських національних театральних павільйонів на всесвітніх виставках. Вісник держ. ун-ту “Львівська політехніка” №895 Серія Архітектура, 54-59. Доступно: <https://science.lpnu.ua/uk/sa/vsi-vypusky/vypusk-895-2018/do-pytannya-tv... [Дата звернення 29 березня 2024]

Проскуряков, В., (1986). Универсальные передвижные театры. Принципы типологии и проектирования (Кандидатська дисертація). ЦНДИИПИ им. Мезенцева, Москва.

Проскуряков, В., (1998). Проєктуючи свято. Мобільна архітектура. Медіаполіс. №2 – 34-38.

Проскуряков, В., Кубай, Р., (1998). У руслі відроджених традицій і модерних концепцій. Вісник держ. ун-ту “Львівська політехніка” №358 Архітектура, 245-252.

Проскуряков, В., Кубай, Р., (1999). Мобільні збірно-розбірні сцени і конструкції для організації видовищ під час гуцульського фестивалю у м. Надвірна. Вісник держ. ун-ту “Львівська політехніка” №375 Архітектура, 250-252.

Проскуряков, В., (2002). Розвиток принципів архітектурної типології українського театру (Докторська дисертація). Національний університет «Львівська політехніка», Львів.

Проскуряков, В., (2004). Архітектура українського театру. Простір і дія: Сценографія. Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”; Срібне слово, 417-433.