ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУВАННЯ СТУДЕНТСЬКОГО МЕДИЧНОГО ЦЕНТРУ МАЙБУТНЬОГО

SA.
2018;
: 64-68
1
Lviv Polytechnic National University, Department of architectural environment design
2
Національний університет "Львівська політехніка"

Висвітлено роль архітектури у створенні атмосфери психологічного комфорту та його позитивного впливу на стан здоров’я людини. Проаналізовано футуристичні тенденції організації медичного простору в молодіжнихм едичнихз акладахм айбутнього із урахуванням думки студентів

1. Zhou Y., 2014. Healthcare facility research and design. Frontiers of Architecture Research: Vol. 3. Р. 227.

2. Rasoulpour H., Charehjoo F., 2017. The Effect of the Built Environment on the Human Psyche Promote Relaxation: Architecture Research. Vol. 7, Nо. 1. P. 16–23. doi: 10.5923/j.arch.20170701.02. 3.

3. Shepley M. M., 2016. Mental and Behavioral Health Environments: Critical Considerations for Facility Design. Gen Hosp Psychiatry: Vol. 42. P. 15–21. doi: 10.1016/j.genhosppsych.2016.06.003.

4. Shepley M. M., Pasha S., 2017. Design for Mental and Behavioral Health: 1st Edition (online), May 18, 2017. – 282 p. 5.

5. Golembiewski J. A., 2017. The Handbook of Salutogenesis [Internet]. Chapter 26. Salutogenic Architecture in Healthcare Settings / Mittelmark M. B., Sagy S., Eriksson M., et al., editors. Cham (CH): Springer.

6. The International Academy for Design & Health. https://www.designandhealth.org.

7. Kötter T., 2014. Health-promoting factors in medical students and students of science, technology, engineering, and mathematics: design and baseline results of a comparative longitudinal study. BMC Med Educ., Vol. 14. P. 134. doi: 10.1186/1472-6920-14-134.

8. Leahy C. M., 2010. Distress levels and self-reported treatment rates for medicine, law, psychology and mechanical engineering tertiary students: cross-sectional study. Aust N Z J Psychiatr: Vol. 44. P. 608– 615.

9. Shiralkar M. T., 2013. A systematic review of stress-management programs for medical students . Acad Psychiatr.: Vol. 37, No 3. P. 158–164.